Basisonderwijs geniet volop van Koningsspelen 2023

Vrijdag 21 april 2023 hebben de groepen 5 t/m 8 van het basisonderwijs uit de gemeente Wierden deelgenomen aan de Koningsspelen 2023. Op 2 verschillende locaties, de sportcomplexen van SV Enter en SVZW kwamen in totaal maar liefst 1200 leerlingen bijeen. De organisatie van dit jaarlijkse event lag ook dit keer weer in de handen van de sportbuurtcoaches van De Welle.

Rond de klok van tienen werden de Koningsspelen op beide locaties geopend. Nadat een ieder een warm welkom was geheten, galmde het nummer Zig-Zag van Kinderen voor Kinderen door de speakers. Onder leiding van Dance Studio Janien (Wierden) en Dansstudio Dynamiek (Enter) werden de Koningsspelen al dansend geopend. Wat een begin van de dag!

Vervolgens konden de leerlingen zich uitleven bij de nodige sport- en spelonderdelen; o.a. Rond de tafel XL, 4 op een rij estafette, tjoekbal, bubbelbal, knotshockey en KUBB.

Het is jaarlijks weer een spannend moment, hoe gaat de uitvoering van de Koningsspelen eruit zien. Als ik nu om mij heen kijk, kan ik alleen maar tevreden zijn, aldus Bart Benneker (sportbuurtcoach van Stichting De Welle). Het fanatisme en het plezier waarmee de deelnemers, leerkrachten, vrijwilligers en andere betrokken op het veld staan is grandioos.

Een evenement in deze grootte is niet mogelijk zonder vele helpende handen. Dit jaar is er ondersteuning vanuit ROC van Twente (Sport & Bewegen), Erasmus en Reggesteyn Rijssen. De organisatie is zeer blij met de ondersteuning vanuit bovengenoemde onderwijsinstellingen. Dit zelfde geldt ook voor de mensen van de EHBO, verkeersregelaars vanuit Veilig Verkeer Wierden/Enter.  Uiteraard zijn wij ook zeer blij met de gastvrijheid die geboden is vanuit SVZW en SV Enter. Alle betrokkenen worden vanuit de organisatie bedankt voor deelname.

Op naar volgend jaar 😊.