Beslisboom gemeente Hellendoorn

Door de maatregelen ten aanzien van corona liggen veel activiteiten, zowel van De Welle als van andere organisaties, stil. We moeten zo veel mogelijk thuis blijven en elkaar niet teveel opzoeken. Maar dit betekent gelukkig niet dat we niet meer naar elkaar om kunnen zien en niks meer kunnen organiseren. Bij De Welle willen we ons richten op wat WEL kan. De Welle is druk bezig met het ontwikkelen van extra diensten om ervoor te zorgen dat men contact kan houden met elkaar. Om het aanbod aan mogelijkheden inzichtelijk te maken, is er een beslisboom gemaakt. Door de vragen te doorlopen, krijgt men zicht op de mogelijkheden die De Welle momenteel biedt!

Wandelroutes:
Wekelijks een nieuwe route in de dorpskernen Enter, Wierden, Hellendoorn en Nijverdal. De route zal tussen de 2 en 3 kilometer lang zijn.
De routes zijn te downloaden via onze website en tevens af te halen bij De Welle (Wierden en Nijverdal), Gezondheidscentrum Enter en Albert Heijn in Hellendoorn.

Beweeggids:
Deze beweeggids staat vol met beweegoefeningen voor thuis. De oefeningen zijn gericht op het onderhouden/verbeteren van spierkracht en balans. Een ideale aanvulling of alternatief op bijvoorbeeld Nederland in Beweging en wandel- en fietsactiviteiten. De beweeggids is te downloaden via de website en af te halen bij De Welle (Wierden en Nijverdal).

Belmaatje:
Gaan er soms dagen voorbij zonder dat u iemand spreekt? Dan kan een belletje voor fijne afleiding zorgen. We hebben een aantal geïnteresseerde vrijwilligers die u graag eens opbellen om een praatje met u maken.

Beweegmaatje:
Samen een stukje lopen, wellicht is er wel een wandelroute bij u in de buurt gemaakt!

Digitale huiskamerapp HellendoornDoet!
Zolang fysieke ontmoeting niet kan, wordt het dankzij deze app toch mogelijk om mensen via de tablet naar uw woonkamer te halen. Gezellig samen koffie drinken, een onderwerp bespreken, samen in beweging zijn of een spelletje doen. Het kan allemaal in deze app!

Digitaal maatje:
Wanneer het u niet lukt om de digitale huiskamer app te installeren, kunt u wellicht hulp vragen aan uw (klein)kinderen of buren. Mocht dit niet lukken, kan een digitaal maatje u hierbij helpen.

Digitale lezing:
Meer informatie over positieve gezondheid, valpreventie, eenzaamheid of ideeën voor andere thema’s? Een aantal lezingen van De Welle zijn online te volgen.

Huisbezoek (voor Hellendoorn)
De huisbezoeken van de seniorenvoorlichter gaan door in Coronatijd.

Een aantal activiteiten staat nog in de kinderschoenen. Hierdoor kunnen wij niet exact aangeven hoe het eruit komt te zien. Tevens kan door een aanscherping of versoepeling van de maatregelen het activiteitenaanbod ineens veranderen. Op onze website vindt u de laatste stand van zaken.

Wilt u meer weten? Neem dan contact op met Kitty of Kayra, leefstijlcoaches van De Welle. Stuur een mail naar leefstijlcoaches@stichtingdewelle.nl of bel naar 0546-571693.