Dagelijks een gezonde, warme maaltijd én aanspraak

Elke dag een warme maaltijd op tafel, boodschappen doen, eten koken en alles weer opruimen. Het is een hele klus als je ouder wordt, minder mobiel bent of als je partner wegvalt en jijzelf niet veel ervaring hebt met koken. Ondervoeding komt dan ook vaak voor bij thuiswonende alleenstaande ouderen. Ook mensen die zich eenzaam voelen of rouwen om het verlies van hun partner eten vaak te weinig.

Een oplossing hiervoor is het laten bezorgen van een warme maaltijd aan huis. Naast dat men daardoor gezonder en gevarieerder eet, blijkt uit onderzoek dat mensen zich ook minder eenzaam voelen door het dagelijkse contact met de maaltijdbezorger.

In de gemeente Hellendoorn zijn meerdere organisaties die eenpersoonsmaaltijden leveren. De Welle is daar één van. Onze maaltijden worden warm bij u thuisbezorgd door vrijwilligers van De Welle. Daarbij maken ze altijd even een praatje en helpen zo nodig bij het uitpakken van de maaltijd, zodat u gelijk aan tafel kunt. Hierdoor is er dagelijks even contact. Voor wie weinig aanspraak heeft en niet zo veel bezoek ontvangt of zelf de deur niet uit kan, is deze vrijwilliger soms de eerste of enige persoon die zij op een dag spreken. Als onze vrijwilliger ziet dat het met iemand wat minder goed gaat, dan kan er zo nodig hulp worden ingeschakeld. De maaltijdservice van De Welle gaat hiermee dus een stapje verder dan dagelijks een gezonde, warme maaltijd op tafel.

Eerste maaltijd gratis
Wilt u kennismaken met de warme maaltijdservice van De Welle? Dan ontvangt u de eerste maaltijd gratis. Deze actie loopt tot 30 juni 2023. Neem voor meer informatie contact op met De Welle, telefoon 0548-638810  (’s morgens van 9.00 tot 12.30 uur) of stuur een e-mail naar: maaltijden@stichtingdewelle.nl. U kunt ook kijken op www.stichtingdewelle.nl/maaltijdservice.