De Welle is fan van de Twentse fiets4daagse

De Welle is groot fan van sport en bewegen en daarom ook van de Twentse Fiets4daagse. Een evenement waarbij er vier dagen gefietst wordt door de mooie natuur van Twente. Een beleving voor alle leeftijden. Jong, oud, het hele gezin of opa’s en oma’s met kleinkinderen. Dit jaar vindt de Fiets4Daagse plaats van dinsdag 3 augustus tot en met vrijdag 6 augustus.  Er is dagelijks voor iedereen het nodige te zien en te beleven. Leer het Twentse landschap nog beter kennen! Een streek met veel fietspaden en prachtige landwegen door koren- en maïsvelden, langs ‘De Doorbraak’ die door de regio slingert, langs molens en kastelen, langs musea, wijngaarden en oude historische gebouwen.

De Twentse Fietsvierdaagse start dagelijks vanuit het Theaterhotel in het centrum van Almelo. U kunt vier dagen deelnemen maar één dag kan ook. Er zijn diverse afstanden om te fietsen: 25/30, 45 en 65 kilometer. U kunt per dag kiezen welke afstand u wilt fietsen. De starttijd is dagelijks vanaf 08:30 uur en de afmelding om 17:00 uur. Voldoende tijd dus om de gekozen fietsroute in uw eigen tempo te volbrengen. De routes zijn allemaal voorzien van pijlen zodat deze makkelijk te volgen zijn, maar u krijgt ook een gedrukte versie mee.

Voor de jonge fietsers of kinderen die bij vader, moeder, opa of oma achterop de fiets zitten, is een specifieke kinderroute uitgezet met onderweg diverse kinderattracties. Daarnaast krijgen de jonge deelnemers een goodiebag en een boekje. Met de opdrachten uit het boekje kunnen ze leuke prijzen winnen. De kinderroutes zijn zodanig uitgezet, dat ze ook geschikt zijn voor deelnemers met een aangepaste fiets of scootmobiel.

Voor aanvullende informatie, deelnamekosten en aanmelding verwijzen wij u graag door naar de website www.almeloevents.nl.

Heeft u vragen? Neem dan contact op met Marijke Grutterink: 06-46540113 of mail naar m.grutterink@stichtingdewelle.nl.