Personenalarmering

Voor wie vaak alleen is, is het een fijn idee dat je in geval van nood op hulp kunt rekenen. Dat kan met personenalarmering van De Welle. Hiermee kunt u altijd om hulp vragen, zowel overdag als ’s nachts. Bijvoorbeeld als u bent gevallen of als u zich plotseling niet lekker voelt. Via dit systeem geeft u een noodsignaal af en komt er iemand naar u toe.

De Welle biedt hiervoor twee opties:

• Vaste personenalarmering, bereik in en om de woning
  • Mobiele personenalarmering, bereik in heel Nederland

Vaste personenalarmering

Zelfstandig blijven wonen met een veilig gevoel
Het systeem van vaste personenalarmering werkt in en om het huis. Binnen een straal van 100 meter van uw woning kunt u in geval van nood alarm slaan via een pols- of halszender. U hoort dan eerst een zogenoemd ‘voor-alarm’. Als u per ongeluk op de alarmknop heeft gedrukt, kunt u dit nog ongedaan maken. Bij een echte noodsituatie wordt er gelijk een spreek-luisterverbinding tot stand gebracht met de alarmcentrale. U kunt dan vertellen wat er is gebeurd. Reageert u niet, dan wordt één van uw contactpersonen gebeld. Dat kunnen familieleden zijn, buren of een goede relatie. Hiervoor dient u minimaal drie contactpersonen op te geven. Er komt dan zo snel mogelijk iemand naar u toe.

Kosten
De apparatuur voor vaste personenalarmering huurt u van De Welle. Naast eenmalige aansluitkosten (€ 80,-) betaalt u hiervoor een vast bedrag per maand (€ 20,25).
Aanvragen kan via het Aanvraagformulier Vaste Personenalarmering. U kunt dit mailen naar alarmering@stichtingdewelle.nl.

Mobiele personenalarmering

Veilig uit en thuis
Onze mobiele personenalarmering is er voor iedereen die graag op pad gaat, maar zich om welke reden dan ook niet meer voldoende veilig voelt. In geval van nood maakt u met één druk op de knop contact met uw contactpersoon (sociaal abonnement) of met de alarmcentrale (professioneel abonnement). Voor welk abonnement u kiest, bepaalt u zelf. Mobiele personenalarmering heeft een bereik in heel Nederland en daarbuiten (EU). Bij een noodoproep wordt uw exacte locatie doorgegeven. Zo kunt u met een veilig gevoel op stap.

Om mezelf fit te houden, loop ik elke dag een rondje. Onderweg kom ik maar weinig mensen tegen. Dat zet je toch wel aan het denken. Wat als mij hier iets overkomt? Sinds ik mobiele personenalarmering heb, voel ik me een stuk veiliger. Ik weet dat er iemand komt als er iets met me gebeurt.

Kosten
Voor mobiele personenalarmering kunt u kiezen uit verschillende modellen. De prijzen variëren van € 110,- tot € 140,-. Ook zijn er diverse accessoires beschikbaar.
Naast de aanschafkosten betaalt u eenmalig activatiekosten (€ 25,-). De abonnementskosten worden maandelijks in rekening gebracht.

• Kiest u voor een sociaal abonnement, dan betaalt u € 9,95 per maand + € 0,18 per minuut bij alarm. Alarmopvang en -opvolging worden in dit geval gedaan door uw contactpersonen.
  • Kiest u voor een professioneel abonnement, dan betaalt u € 14,95 per maand + € 0,18 per minuut bij alarm. Alarmopvang door onze 24/7 alarmcentrale en opvolging door uw contactpersonen (bij urgentie door hulpdiensten).

Aanvragen kan via het Aanvraagformulier Mobiele Personenalarmering. Hier vindt u ook meer informatie over de verschillende opties. Het aanvraagformulier kunt u mailen naar alarmering@stichtingdewelle.nl.

Waarom personenalarmering van De Welle?

• Deskundig advies over de verschillende soorten personenalarmering, zodat u een weloverwogen keuze kunt maken welke vorm het beste bij u past.
  • Meedenken bij de invulling van sociale opvolging.
  • Uitgebreide instructie over het gebruik van het door u gekozen systeem.
  • Direct klaar voor gebruik!

Mijn vrouw wordt wat vergeetachtig. Ze geniet ervan om buiten te zijn. In de tuin of een stukje wandelen. Sinds ze haar alarmhorloge draagt, kan ze weer alleen dingen doen. Ik zie waar ze is en in geval van nood, kan ik gelijk naar haar toe.

Meer informatie

Wilt u meer informatie over de mogelijkheden van personenalarmering? Of heeft u hulp nodig bij het invullen? Bel gerust voor een afspraak en dan doen we het samen. De Welle is bereikbaar van maandag t/m vrijdag tussen 9.00 en 12.30 uur op telefoonnummer 0546-571693 (gemeente Wierden) of 0548-638810 (gemeente Hellendoorn).

• null

Arjen Manenschijn