Alarmering

Personenalarmering is een systeem waarbij u in geval van nood direct alarm kunt slaan naar een door u gekozen contactpersoon.

Met één druk op de knop van een pols- of halszender wordt verbinding gemaakt met de meldkamer die vervolgens contact opneemt met de thuiszorg, familie of buren. Ook voor uw familie, buren of kennissen is het een geruststellend gevoel dat u in een noodsituatie iemand kunt bereiken (lees hier over de persoonlijke ervaring van een cliënt).

Stichting De Welle biedt al ruim dertig jaar personenalarmering aan voor ouderen, maar ook voor mensen met een beperking. Mede dankzij personenalarmering kunnen zij langer zelfstandig blijven wonen. Hierdoor wordt het gevoel van veiligheid vergroot.

De benodigde apparatuur is te huur voor €18,25 per maand. De eenmalige aansluitkosten bedragen €60,50. Neem voor meer informatie contact op met De Welle. tel. 0546-571693 (gemeente Wierden) of 0548-638810 (gemeente Hellendoorn). Aanvragen kan ook via het Aanvraagformulier Personenalarmering. U kunt dit mailen naar alarmering@stichtingdewelle.nl. Hebt u hulp nodig bij het invullen? Bel gerust voor een afspraak en dan doen we het samen.

WDTM-certificaat

Sinds 21 mei 2019 beschikt Stichting De Welle over het officiële WDTM-certificaat. WDTM staat voor Wonen Diensten Techniek voor Mensen. Dit certificaat garandeert dat het systeem echt veilig is.

Vergoeding zorgverzekering

Mogelijk komt u in aanmerking voor een aanvulling vanuit uw ziektekostenverzekering.

Aanvraagformulier Menzis

Roselien Slagers