Automaatje

Het kan gebeuren dat u een afspraak heeft bij de huisarts, het ziekenhuis, bij de therapeut of ergens anders. En dat niemand in uw omgeving u kan brengen, halen of ondersteunen. U kunt dan via HellendoornDoet! of WierdenDoet! een beroep doen op één van de vervoersvrijwilligers van AutoMaatje. De vrijwilliger haalt u op een afgesproken tijdstip thuis op met de auto en brengt u naar de gewenste bestemming. Als u dat prettig vindt, wordt u ook tot de deur, naar de wachtkamer of tot in de spreekkamer begeleid. Natuurlijk wordt u ook weer thuis gebracht. U kunt een beroep op een chauffeur doen tussen 08.00 en 22.00 uur.

Voor wie?
Voor iedereen, die vanwege leeftijd, handicap of door andere omstandigheden niet kan reizen met het openbaar vervoer en voor wie een taxi geen optie is.

Kosten
De kosten bedragen € 0,30 per kilometer. Samen met eventueel parkeergeld betaalt u het bedrag aan de chauffeur.

Meer informatie of aanvragen van vervoer?

• HellendoornDoet! / AutoMaatje, bereikbaar op maandag en donderdag van 9.00 – 10.30 uur, telefoon 0548 – 638800.
  • WierdenDoet! / AutoMaatje, bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 9.00 – 12.30 uur, telefoon 0546-571693.

Hoe AutoMaatje in de praktijk werkt, ziet u hier.