Wie maak jij blij met een gebakje?

Ook dit jaar organiseren we de Gebakjesactie tijdens de Week tegen Eenzaamheid in de gemeente Wierden. Doe je ook mee? Een klein gebaar met een groot effect!

Want hoe fijn is het als je iemand anders het gevoel kunt geven dat er naar hem of haar wordt omgekeken? Een bevestiging van onze Twentse Noaberschap in een tijd dat we steeds individueler ingesteld zijn. En het mooie van iets geven is dat je er zelf ook veel voor terugkrijgt. Een blij gevoel, interessante ontmoetingen en wie weet mooie, blijvende contacten.

Of misschien voel je jezelf weleens eenzaam. Ook dan gunnen we het je van harte om deel te nemen aan deze actie. Je helpt dan niet alleen een ander, maar ook jezelf een stukje verder!

Hoe werkt het?

• Per persoon kun je één bestelling doen. Je kunt hierbij 2 of 3 gebakjes aanvragen.
  • Aanmelden kan van 11 t/m 28 september 2023:
    • Digitaal aanmelden kan hier.
    • Heb je geen e-mailadres of bel je liever even naar de balie? Dat kan ook. Je kunt ons bereiken op 0546-571693 van maandag t/m vrijdag tussen 9.00-12.30 uur.
  • Op 3 of 4 oktober kun je de bestelling tussen 9.30 en 15.30 uur ophalen bij bakker Otten in Enter of bakker Vos in Wierden.

Twijfel je om mee te doen of vind je het spannend?
Dat begrijpen we. Het kan soms best een drempel zijn om bij iemand op bezoek te gaan. Maar bedenk dan dat je iets positiefs doet. Een klein gebaar, aandacht voor de ander en wellicht een gezellig gesprek.

Spreekt deze actie je aan, maar weet je niet goed bij wie je langs zou moeten gaan?
Misschien heb je iets aan de volgende vragen:

• Is er onlangs iemand in de straat/buurt komen wonen waarmee je kennis wilt maken?
  • Ken je iemand van wie de partner ziek of overleden is en vergeet je steeds te vragen hoe het gaat?
  • Heb je laatst een bijzonder gesprek met iemand gehad, en vind je dat dit nodig voortgezet moet worden?
  • Heeft iemand iets moois voor jou betekend en vind je dat je deze persoon nog moet bedanken?
  • Ken je iemand die door een moeilijke periode heen gaat en die je daarom graag eens in het zonnetje wil zetten?

Bij wie je op bezoek gaat, bepaal je helemaal zelf. De enige voorwaarde is dat deze persoon in de gemeente Wierden woont.