Laatste thema ‘Het mooiste kiekje’: licht en donker

Het mooiste kiekje van De Welle gaat het laatste thema in. De zomertijd staat voor de deur, de dagen worden langer en het aantal zonuren neemt toe. Deze ingrediënten leiden de keuze in voor een spannend en uitdagend laatste thema, waarbij spelen met licht en schaduw centraal staat. Het laatste thema is dan ook licht en donker. De jury is erg benieuwd naar alle creatieve plaatjes die dit thema gaat opleveren!

Op zoek naar extra inspiratie om dat allermooiste kiekje te schieten? Kijk dan de filmpjes waarin de fotografen tips geven. Deze zijn te vinden op de website, socials en het YouTube kanaal van De Welle. Er wordt bijvoorbeeld extra informatie gegeven over het effect van jouw positie ten opzichte van het licht. Maar er komen nog een aantal mooie tips bij over het effect van de afstand tussen de lens en het onderwerp. En welke momenten van de dag kies je bij voorkeur als je wilt spelen met het licht?

Je foto inleveren kan t/m 28 maart. Kijk op www.stichtingdewelle.nl/hetmooistekiekje voor alle informatie. Hier is een link naar het uploadformulier te vinden en vind je de albums van alle vorige thema’s.

Na iedere ronde wordt er door De Welle een aanmoedigingsprijs verloot onder alle inzendingen. Miranda Meijer (thema dieren), Lisette Bruggeman (thema water) en Hans Stam (thema beweging) waren de gelukkigen de afgelopen weken. De echte prijzen worden voor het laatst bewaard. Na deze  ronde zal de jury – bestaande uit de fotografen Rob Nijhuis, Mike Rikken, Hans Hodes en twee medewerkers van De Welle – bij elkaar komen. Zij bepalen gezamenlijk welke foto’s daadwerkelijk de mooiste kiekjes zijn. Half april hopen we de winnaar(s) bekend te kunnen maken! Wil je kans maken op de prijs? Pak dan je telefoon of camera, ga erop uit en lever je foto in!