Mensen maken HellendoornDoet!

Maak kennis met een van onze toppers die actief is voor HellendoornDoet!
Ik ben Ineke Wippert, getrouwd en moeder van 3 dochters. We wonen al bijna 37 jaar met veel plezier in de Kruidenwijk. Na mijn opleiding ben ik aan de slag gegaan bij een woningbouwvereniging. Toen mijn oudste was geboren, ben ik hier gestopt. Een paar jaar later ben ik begonnen als huishoudelijke hulp bij een zorgorganisatie. Werk wat ik nog steeds doe.
Omdat kantoorwerk mij nog altijd aantrok ben ik destijds gaan rondkijken naar vrijwilligerswerk en zodoende kwam ik terecht bij De Welle. In augustus 2006 kon ik aan de slag bij de vrijwilligersvacaturebank. Ook het hebben van directe collega’s was voor mij een belangrijke reden om dit vrijwilligerstaak met beide handen aan te pakken.
Na het vinden van een betaalde baan ben ik na 7 jaar gestopt met dit vrijwilligerswerk. Na een aantal jaar betaald werk, ben ik opnieuw op zoek gegaan naar een vrijwilligersvacature en kwam ik weer bij De Welle terug. Hier ben ik nu alweer 1,5 jaar een dagdeel aan de slag.
Mijn werk bestaat voornamelijk uit het beantwoorden van mailtjes, contact onderhouden met vrijwilligers en organisaties per mail of telefoon en het bijhouden van het bestand van vrijwilligers, organisaties en de vacatures. Dit doe ik samen met andere collega-vrijwilligers normaal gesproken op kantoor van De Welle maar door de corona werk ik vanuit huis. Hopelijk niet voor lang meer want ik mis de collega’s en de gezelligheid.
Het is fijn om ergens bij te horen, je sociale kring uit te breiden, je hoort nog eens wat anders, je krijgt er energie van. Dus zoek je vrijwilligerswerk, kijk dan op de website van HellendoornDoet!, schrijf je in en reageer op een van de vele vacatures en wie weet spreken we elkaar!
Ook zo’n mooie afbeelding maken om jouw eigen vrijwilligers in het zonnetje te zetten? Dat kan op https://plaatjesmaker.nov.nl/