Fietsclub ‘De Welle’ trapt nieuw seizoen af
Wanneer in april het voorjaar zichtbaar doorbreekt en de eerste zonnestralen onze gemeente verlichten, groeit bij veel inwoners de wens om er weer op uit te gaan. Voor De Welle is dit ieder jaar aanleiding om de fietsclub opnieuw te starten.
Vanaf dinsdag 14 april vertrekken in de daaropvolgende even weken enthousiaste fietsers vanaf het doodlopende straatje tegenover De Welle aan de Constantijnstraat. De tochten beginnen om 09.30 uur en voeren de deelnemers langs een route van circa 25 tot 30 kilometer. Halverwege de tocht wordt de rit gepauzeerd om gezamenlijk een kopje koffie of thee te drinken, een favoriet moment van vele deelnemers. De organisatie vraagt dit moment zelf te bekostigen met pin of contant.
Tijdens de fietstocht wordt er zoveel mogelijk gebruikgemaakt van rustige fietspaden. Om een prettige fietstocht te kunnen waarborgen worden bekende knooppunten en routes vermeden. Er wordt gefietst met een snelheid van 15km/u, zodat ook deelnemers zonder elektrische fiets kunnen aansluiten en een praatje onderweg niet te veel energie kost. Bij slecht weer wordt de fietstocht een week uitgesteld, zodat de rest van de planning kan blijven staan.
De laatste fietstocht voor dit fietsseizoen staat gepland op dinsdag 15 september. Fietst u gezellig mee? Schrijf dan alvast dinsdag 14 april in uw agenda. Aanmelden is niet nodig. Wel wordt u gevraagd een telefoonnummer van een familielid of bekende bij u te dragen die in nood gebeld kan worden. Bij een ongeval wordt natuurlijk altijd 112 gebeld.
We zien u graag op de eerste fietsdag!