Online training EHBO op donderdag 25 maart startschot Vrijwilligerscollege

Stichting De Welle, WierdenDoet! en HellendoornDoet! lanceren in het kader van het Nationaal Jaar Vrijwillige Inzet / Mensen maken Nederland diverse (online) trainingen voor vrijwilligers. Onder de naam Vrijwilligerscollege komen in de loop van dit jaar diverse interessante thema’s aan bod. De eerste training vindt plaats op donderdag 25 maart van 14.00 tot 15.30 uur en gaat in op Eerste Hulp bij Ongelukken. Feja Schonewille, EHBO op maat @feja, zal deze training voor vrijwilligers(organisaties) verzorgen.

Workshop EHBO

Een ongeluk zit in een klein hoekje. Zowel thuis als tijdens het doen van vrijwilligerswerk kunnen er ongevallen gebeuren bij volwassenen en kinderen, zoals vallen, verslikken of brandwonden. Ook situaties met ziektes en hartproblemen kunnen in de naaste omgeving ontstaan. Als dit gebeurt, wil je natuurlijk weten hoe je moet handelen. Schrijf je in voor deze online workshop in een ongedwongen sfeer zodat je weet hoe je kunt handelen in dergelijke situaties (geen certificaat inbegrepen)!

Opgeven
De gehele planning van het Vrijwilligerscollege is te bekijken via www.stichtingdewelle.nl/vrijwilligerscollege/. Op deze pagina vindt men ook al diverse andere interessante (online) trainingen over vrijwilligerswerk die kosteloos te volgen zijn. Opgeven voor de training EHBO kan via hellendoorndoet@stichtingdewelle.nl. Aanmelden is mogelijk tot uiterlijk 22 maart aanstaande.

Andere thema’s 2021

Door middel van (online) trainingen en workshops kunnen vrijwilligers uit de gemeente Wierden en Hellendoorn gedurende het hele jaar leren over actuele onderwerpen die van pas komen binnen het vrijwilligerswerk. In de volgende maanden komen onder meer de onderwerpen eenzaamheid, dementie, publiciteit, fondsenwerving en positieve gezondheid aan bod.