Schoolkorfbaltoernooi Wierden weer één groot sportfeest!

Elk jaar is de belangstelling vanuit de groepen 5 en 6 van het basisonderwijs voor deelname aan het schoolkorfbaltoernooi van KV Blauw-Zwart en De Welle groots. Maar liefst 40 teams van verschillende scholen uit de gemeente Wierden kwamen op 10 en 11 mei in actie op het sportcomplex van de korfbalvereniging uit Wierden.

Qua toernooiopzet is ervoor gekozen dat de groepen 5 en 6 in afzonderlijke poules tegen elkaar spelen. Op 10 mei waren de poulewedstrijden. De nummers 1 en 2 van elke poule kwalificeerden zich voor de finalewedstrijden, die de dag erna zouden plaatsvinden.  Gedurende het toernooi vlogen de figuurlijke vonken er vanaf. Wat een enthousiasme en bovenal plezier, wat de boventoon voerde. De in grote getalen aanwezige toeschouwers zagen geweldig samenspel en prachtige doelpunten voorbij komen. Ook zagen zij dat bij groep 5 basisschool Het Laar zich als winnaar kroonde. Bij de groep 6 was De Widerode die de grootste beker in ontvangst mochten nemen. Ook was er nog een heuse strafworpen-bokaal. Daar wist De Mariaschool beslag op te leggen.

Het waren twee fantastische dagen waarbij KV Blauw-Zwart zichzelf en de korfbalsport in optimaforma hebben gepromoot. Als sportbuurtcoaches van De Welle is het fantastisch om te zien dat sportaanbieders uit de gemeente Wierden zich op deze manier inzetten. Vele jongens en meiden hebben op een leuke manier kennis kunnen maken met de korfbalsport. Hulde voor alle vrijwilligers, deelnemers en toeschouwers, het was een fantastisch event!