Scoor een boek

Acht weken geleden startte ‘Scoor een Boek!’. 60 leerlingen uit groep 5 en 6 van basisscholen de Driesprong, de Kluinveenschool en de Sjaloomschool lazen zo veel mogelijk boeken. Op 9 mei, was het tijd voor de feestelijke en sportieve afsluiting, in Erve Asito het stadion van Heracles, klonk het fluitsignaal ter afsluiting van ‘Scoor een Boek’. Nadat Brenda Exterkate van Bibliotheek Wierden bekend heeft gemaakt dat in de afgelopen acht weken de leerlingen in totaal 750 boeken hebben gelezen, kon de afsluiting dan echt beginnen.

Allereerst was het tijd voor een rondleiding door Erve Asito, zo werd er een bezoek gebracht aan o.a. het krachthonk, de kleedkamers en de businesslounge. Na een korte pauze, waarbij de leerlingen, leerkrachten en meegereisde ouders wat te drinken en gezonde snack konden nuttigen, was het tijd om zelf aan de slag te gaan.

De sportbuurtcoaches van De Welle verplaatsten zich samen met de leerlingen van het stadion naar de naastgelegen velden van Oranje Nassau. Daar stonden in totaal 8 velden uitgezet waarbij de jongens en meiden zelf in actie kwamen. In navolging van de gescoorde boeken, werd er ook flink gescoord bij de diverse 4vs4 of 5vs5 partijen. Mooie, functionele acties werden afgewisseld met prachtig samenspel. Na een klein uur voetballen kwam er een einde aan de sportieve afsluiting. Eenieder kwam nog één keer bij elkaar, waarbij er voor elke deelnemende school/klas een presentje was. Moe en voldaan keerden de leerlingen weer terug naar school.  Als sportbuurtcoaches kijken wij samen met Bibliotheek Wierden en Heracles Almelo terug op een geslaagde afsluiting. Naast het feit dat kinderen hartstikke veel boeken hebben gelezen en kennis hebben gemaakt met Heracles Almelo, hebben wij eenieder op een laagdrempelige manier weer in beweging kunnen brengen.