Vrijwilligerscollege: trainingen en workshops voor vrijwilligers(organisaties)

2021 is het Nationaal Jaar Vrijwillige Inzet! De landelijke campagne Mensen maken Nederland is onderdeel van het Nationaal Jaar Vrijwillige Inzet 2021. Vereniging NOV wil met deze campagne meer mensen enthousiast maken voor vrijwilligerswerk. De Welle, HellendoornDoet! en WierdenDoet! sluiten hier graag bij aan. Deze lokale partijen zetten daarom extra in op het vergroten van kennis van vrijwilligers en lanceren het Vrijwilligerscollege, een educatief programma waarin maandelijks een nieuw thema centraal staat.

Door middel van (online) trainingen en workshops kunnen vrijwilligers uit de gemeente Wierden en Hellendoorn gedurende het hele jaar leren over actuele onderwerpen die van pas komen binnen het vrijwilligerswerk. In maart wordt gestart met het thema EHBO. In de volgende maanden komen onder meer de onderwerpen eenzaamheid, dementie, publiciteit, fondsenwerving en positieve gezondheid aan bod.

De gehele planning voor van het vrijwilligerscollege van Stichting De Welle is te bekijken via Vrijwilligerscollege, de pagina waarop al het nieuws over wordt bijgehouden. Op deze pagina vindt men ook al diverse andere interessante (online) trainingen over vrijwilligerswerk die kosteloos te volgen zijn. De details over aanmelding voor de komende trainingen uit het Vrijwilligerscollege worden gecommuniceerd op bovenstaande pagina en de social media kanalen van Stichting De Welle Nijverdal/Wierden, WierdenDoet!  en HellendoornDoet!.