stappen vooruit

Wandelproject ‘Stappen Vooruit’

Het afgelopen jaar hebben vele beweegactiviteiten stil gelegen. Toch is het belangrijk om in beweging te blijven. Een gezonde en een veilige manier om dit te doen, is door te wandelen.  Daarom organiseert De Welle deze zomer het wandelproject ‘Stappen Vooruit’. Het project is geïnspireerd op de Diabetes Challenge die twee jaar geleden gedraaid heeft in Wierden en Enter. Het doel? Het gezamenlijk verbeteren van de conditie en gezelligheid.

Voor wie?
‘Stappen Vooruit’ is bedoeld voor mensen van jong tot oud die hun wandelconditie willen opbouwen en die uiteindelijk op eigen tempo 5 kilometer willen wandelen. Twintig weken lang wordt er wekelijks in kleine groepen gewandeld onder begeleiding van een ervaren wandelmaatje van Ambulare. Uiteraard worden tijdens de wandelingen de dan geldende maatregelen in acht genomen.

Themalezingen
Naast de wekelijkse wandelingen wordt er maandelijks een (digitale) bijeenkomst georganiseerd door de leefstijlcoaches van De Welle. Themalezingen over relevante onderwerpen, maar ook het delen van ervaringen met elkaar en het bespreken van tips en adviezen staan centraal. Met deze bijeenkomsten hopen we handvaten te geven om ook na het project door te blijven lopen.

Praktische informatie en opgeven
In week 20 start het wandelproject ‘Stappen Vooruit’ met de eerste wandeling onder begeleiding. De wandelgroepen worden ingedeeld op basis van voorkeursdagen en startniveau. De kosten van het project zijn €10,-. Tijdens de eerste wandeling ontvang je een startpakket. Daarnaast hopen we in september het project gezamenlijk af te kunnen sluiten.

Meer informatie is te verkrijgen bij Kayra Rodijk via 0546-571693 of leefstijlcoaches@stichtingdewelle.nl. Opgeven is ook via deze gegevens mogelijk.