Wie doet mee? Nationale Diabetes challenge

Heeft u deze bijzondere medicijndoosjes al zien liggen in Wierden of Enter? Ze zijn te vinden bij de huisarts- en fysiotherapiepraktijken in Wierden en Enter. Zoals bij ieder medicijn is het hier ook van belang de bijsluiter goed door te lezen.

De Welle, fysiotherapeuten, Amublare en andere zorgprofessionals slaan de handen ineen om samen met u de stap te maken naar een fitte en gezonde toekomst. Om deze stap te zetten worden wekelijkse wandelbijeenkomst georganiseerd zowel in Enter als in Wierden. We doen het letterlijk stap voor stap; de afstand die gelopen wordt, wordt langzaam en verantwoord opgebouwd. Er is voldoende begeleiding aanwezig bij de bijeenkomsten. Zo is er altijd een fysiotherapeut (of soortgelijke bewegigingsprofessional) aanwezig. Ook wordt er ondersteuning geboden door wandelvrijwillgers van Ambulare. Naast de wekelijkse bijeenkomst, krijgt u een schema mee die u helpt om op de overige dagen ook actiever te worden.

De naam doet vermoeden dat u alleen mee kan doen als u diabetes heeft, maar dit is onterecht. Het project is voor iedereen, met en zonder chronische ziekte, die vitaler wil worden. Eerdere edities hebben bewezen dat wandelen zorgt voor een fitter gevoel, gewichtsvermindering, maar ook met het reduceren van medicijngebruik en het vergroten van uw sociale netwerk. Wandelt u mee?

Voor meer informatie over het project en de informatiebijeenkomsten, kijk op: https://www.nationalediabeteschallenge.nl/wierden/

Of neem contact op met Kitty van der Steege, k.vdsteege@stichtingdewelle.nl of 0546-571693. Zij vertelt er u graag meer over!