Workshop Vriendschap en Verbinding 2022

Samen is leuker dan alleen, maar dat gaat niet altijd vanzelf. Het onderhouden van een sociaal netwerk vraagt tijd en energie. Wanneer dat door een combinatie van verschillende redenen niet lukt, kan jouw netwerk ineens een stuk kleiner worden.

Tijdens de coronapandemie is het aantal mensen dat eenzaamheid ervaart enorm gestegen; Veel vriendschappen en sociale contacten zijn verwaterd of stukgelopen. Na de pandemie is het niet vanzelfsprekend dat deze contacten weer terugkomen. Daarnaast zijn er mensen die eenzaamheid ervaren door een verhuizing, scheiding, het overlijden van een partner, het uit huis gaan (jongeren). Eenzaamheid wordt door alle leeftijdsgroepen ervaren, dus niet alleen door ouderen!

Soms vallen de vertrouwde dingen weg, omdat je even de energie niet hebt om vriendschappen te onderhouden of vast te houden. De eerste stap om nieuwe contacten te leggen of oude contacten te herstellen is voor veel mensen vaak lastig en spannend.

Vaardigheden voor het maken van nieuwe contacten
Stichting De Welle, Evenmens, Avedan en MEE IJsseloevers bieden door middel van de workshop Vriendschap en Verbinding een helpende hand. Tijdens deze workshop, die bestaat uit vier avonden, krijg je als deelnemer handvatten en doen we oefeningen voor het vinden en maken van nieuwe contacten.

Na afloop van deze workshop weten de deelnemers wat belangrijk is bij het aangaan van nieuwe contacten, hoe je contacten onderhoudt en waar je eigen kwaliteiten liggen.

‘Ik durf weer op iemand af te stappen’
Deelnemers die deze workshop de afgelopen jaren hebben gevolgd geven aan het als zeer waardevol te hebben ervaren. ‘Nu durf ik weer het gesprek met een onbekende aan te gaan, ik voel me veel zelfverzekerder’ vertelt deelneemster Rita.

Data en tijden
Iedereen is welkom. Je mag alleen komen of samen met een bekende. Deelname is gratis.
De avonden vinden plaats in Nijverdal op dinsdag 8, 15, 22 en 29 november van 19.00 – 20.30uur. Aanmelden is mogelijk tot 25 oktober en kan via leefstijlcoaches@stichtingdewelle.nl of telefonisch via 0548-638810. Hier kunt u ook terecht voor meer informatie.