Zomeractiviteiten in de gemeente Wierden

Tijdens de zomermaanden organiseert De Welle in de gemeente Wierden een aantal zomeractiviteiten.
Aanmelden voor één of meer activiteiten kan bij De Welle, door te bellen met 0546-571693 of te mailen naar info@stichtingdewelle.nl. Ook als u meer informatie wilt, kunt u hier terecht.

Juli: WAK (Week van de Amateurkunst)
De maand juli staat in de gemeente Wierden in het teken van de amateurkunst (WAK). Ook handwerken is hier een vorm van. Daarom organiseert De Welle in de maand juli elke dinsdagmiddag een workshop haken in de bibliotheek van Wierden. Deelname is gratis. Koffie en thee zijn aanwezig.

• Locatie: bibliotheek Wierden
  • Tijden: 13.30 tot 15.30 uur

17 juli: Spelletjesmiddag
Tijdens deze middag kunnen er verschillende Oudhollandse spelletjes gespeeld worden zoals sjoelen, rummikub en scrabble. We sluiten deze middag gezamenlijk af met een kopje soep met een broodje.

• Locatie: De Welle, Dr. G.H. Beensweg 21 in Wierden
  • Tijden: 14.00 uur tot 17.30 uur
  • Kosten: € 2,50 p.p.

17 juli: Optreden Enterse muziekvereniging in het Reggedal

U kunt luisteren naar hun repertoire onder het genot van een hapje en een drankje. Bij mooi weer is het optreden buiten.

De avond begint om 19.00 uur en zal tot ca. 20.30 uur duren. De kosten bedragen €5,- p.p.

• Locatie: Het Reggedal, Enter
  • Tijden: 19.00 tot ca. 20.30 uur
  • Kosten: €5,- p.p.

NB: Ook de andere activiteiten in Het Reggedal voor thuiswonende senioren gaan tijdens de zomermaanden gewoon door (handwerken, kaartjes maken, bewegen op de stoel, bingo en de pubquiz).

7 augustus: Fietstocht
Een fietstocht door de regio, speciaal voor senioren uit de gemeente Wierden.

• Start: bij De Welle, Dr. G.H. Beensweg 21 in Wierden
  • Tijd: 9.30 uur
  • Kosten: € 2,50 p.p.

23 augustus High tea
Tijdens deze middag wordt er een heerlijke high tea geserveerd met diverse heerlijke hapjes. Tussentijds kan men gezellig met elkaar (bij)kletsen.

• Locatie: De Welle, Dr. G.H. Beensweg 21 in Wierden
  • Tijden: 14.00 tot 16.00 uur
  • Kosten: € 10,- p.p.

De Beweegtuin
Iedere week wordt er samen bewogen in de tuin achter ’t Wedervoort. Na een gezamenlijke warming up volgen in circuitvorm oefeningen voor kracht, conditie en balans. Er wordt afgesloten met een gezamenlijke cooling down. De beweegtuin is er het hele jaar door, maar in de zomerperiode is het voor iedereen mogelijk om aan te sluiten en lekker in beweging te blijven. Om 10.15 uur is er eerst tijd voor een kop koffie of thee bij het Oosterhoes . Om 10.30 uur start de activiteit in de beweegtuin.

• Locatie: ’t Oosterhoes, ’t Wedervoort 1a, Wierden
  • Tijden: 10.15 t0t 11.30 uur