Aanbod workshops

De Welle verzorgt regelmatig workshops en voorlichtingsbijeenkomsten, zowel voor onze eigen doelgroepen als voor externe organisaties.

Graag willen we onze kennis en expertise met anderen delen. Dus heeft uw organisatie of vereniging belangstelling voor een workshop, bijvoorbeeld over Positieve Gezondheid , preventie en leefstijl, Valpreventie, of andere workshops op het gebied van welzijn? Of wilt u weten wat er mogelijk is? Neem dan gerust contact met ons op.

NPO-gelden

Daarnaast willen we vanuit De Welle een bijdrage leveren aan lastenverlichting van basisscholen. Hiervoor hebben we onderstaand aanbod, als aanvulling op het onderwijsprogramma. De Welle denkt graag als sociale partner met scholen mee hoe we onze kennis en expertise kunnen koppelen aan de wensen die er bij scholen leven. Dit doen we onder andere met de inzet van onze jongerenwerkers, sportbuurtcoach en leefstijlcoach.

Hoe gaat dit in zijn werk
Dat is heel eenvoudig. Uitgangspunt is dat we aansluiten bij de behoefte van de school. In een oriënterend gesprek stemmen we af waar de behoefte ligt en hoe we hierop kunnen inspelen. Mocht er al een initiatief borrelen, dan kunnen scholen hierover contact opnemen met De Welle. Het eerste, oriënterende gesprek is gratis. Maken scholen gebruik van ons aanbod, dan berekenen wij hiervoor € 80,- per uur inclusief btw. Eventuele kosten voor het huren van sportmaterialen en andere benodigdheden voor de lessen worden op basis van nacalculatie in rekening gebracht. Hieronder enkele voorbeelden wat onze jongerenwerkers, sportbuurtcoach en leefstijlcoach voor basisscholen kan betekenen.

Jongerenwerk De Welle
Onze jongerenwerkers kunnen in de bovenbouw verschillende workshops verzorgen over onderwerpen als drugs, pesten, vrienden maken of veilig online. Ook kunnen zij worden ingezet tijdens het pauzemoment of voor chill-moment na schooltijd. Onlangs hebben we een mooie bijeenkomst georganiseerd met de ouderenbonden en jongeren uit Wierden: Samen pannenkoeken bakken en het uitwisselen van streek- en straattaal. Tijdens het oriënterende gesprek kunnen we gezamenlijk kijken waar de behoefte ligt en hoe we dit exact kunnen invullen.

Sportbuurtcoach De Welle
Onze sportbuurtcoach is een echte organisator. Hij weet hoe je kleine maar ook grote activiteiten moet opbouwen en begeleiden. Denk aan ondersteuning bij de avondvierdaagse, het organiseren van  een spannende dropping voor groep 8, samen met de kinderen, ouders en de buurtbewoners een sport- en spelmiddag in de buurt organiseren of een lasergame-toernooi tussen bovenbouwleerlingen en docenten. Ook het verzorgen van een aantal sportlessen voor de onderbouw is mogelijk.

Leefstijlcoach De Welle
Onze leefstijlcoach heeft ook lesbevoegdheid en kan op basisscholen ingezet worden om lessen te verzorgen over gezonde leefstijl, positieve gezondheid en welzijn. Deze lessen zijn gericht op het creëren van een omgeving waarin gezondheid en een actieve leefstijl worden gestimuleerd. Zo worden kinderen tussen de 6 en 12 jaar bewust van hun eigen rol hierin. De belangrijkste thema’s die in de lessen aan bod komen zijn:  gezonde voeding, lichaamsbeweging, persoonlijke hygiëne, slaap, emotioneel welzijn, beperken van schermtijd, milieubewustzijn, veiligheid, zelfvertrouwen, positief zelfbeeld en sociale interacties.

Meer weten?
Neem voor meer informatie contact op met De Welle of stuur e-mail naar wd.dejong@stichtingdewelle.nl.