Inschrijven peuterspeelzaal

Je kunt je peuter inschrijven vanaf de leeftijd van 1,5 jaar. Dat kan via het inschrijfformulier.

Hierop kun je ook aangeven welke dagdelen jouw voorkeur hebben. Daarmee proberen we zoveel mogelijk rekening te houden. Je peuter mag de peuterspeelzaal twee dagdelen per week bezoeken. Er zijn meerdere combinaties van dagdelen mogelijk. Dit is mede afhankelijk van de gekozen locatie.
Wil je dat je peuter vaker naar de peuterspeelzaal kan of vind je één dagdeel voldoende? Overleg dan even met Jeanet Voortman wat er mogelijk is.

Kinderen worden na hun 2e verjaardag geplaatst zodra er op de gewenste dagdelen een plek vrij komt. Dit doen we op volgorde van inschrijving. Voor de inschrijving brengen wij € 15,– in rekening.

Tarieven

De peuterspeelzalen van De Welle vallen onder de wet Kinderopvang. De tarieven zijn onderverdeeld in twee soorten:

• Tarief Tweeverdieners
    Je betaalt dit tarief als je in aanmerking komt voor kinderopvangtoeslag. Dit geldt bijvoorbeeld als jullie allebei werken, als je een re-integratietraject volgt of aan een inburgeringscursus deelneemt. Je betaalt een vaste bruto uurprijs van €8,50 per uur (voor 8 uur per week en 40 weken per jaar, voor Dikkie Dik geldt 7 uur per week en 40 weken per jaar). Hierover ontvang je nog kinderopvangtoeslag, waardoor de kosten zullen dalen. Via de website van de belastingdienst kun je een proefberekening maken van de kinderopvangtoeslag die je kunt ontvangen. Je dient deze toeslag aan te vragen binnen 3 maanden na start van de opvang.

• Kijk voor meer informatie op www.belastingdienst.nl. Hier vind je ook een kinderopvangtoeslag-app die je kunt downloaden.
    • Kun je wel wat hulp gebruiken bij het aanvragen/invullen  van de kinderopvangtoeslag? We helpen graag. Neem dan contact op met Jeanet Voortman via peuterspeelzalen@stichtingdewelle.nl of 0546-571693). Eventueel kan zij namens jou een aanvraag hiervoor indienen bij de belastingdienst.

Meer informatie

Heb je andere vragen of wil je meer informatie? Neem dan contact op met Jeanet Voortman, telefoon 0546-571693 of via e-mail: peuterspeelzalen@stichtingdewelle.nl.