Buurtwerk

Buurtwerk verbindt, stimuleert en faciliteert. Bewoners kunnen hierdoor in hun eigen buurt een actieve rol nemen, een bijdrage leveren aan het sociale leven in de buurt en op individueel niveau (blijven) leren. De inzet van Buurtwerk is gericht op het aanpakken van maatschappelijke vraagstukken. Het perspectief is daarbij tweeledig: bijdragen aan het welzijn van bewoners en aan de sociale kwaliteit van buurten. Dit doen wij volgens de bakens van Welzijn Nieuwe Stijl.

De sportbuurtwerker zorgt dat mensen meer gaan sporten en bewegen en actiever met hun gezondheid bezig zijn. Met sport als middel, of aansluitende activiteiten, wordt aan uiteenlopende sociale doelen gewerkt ter verbetering van het welzijn van diverse doelgroepen in de wijken. De sportbuurtwerker verbindt partijen om samen tot een mooi activiteitenaanbod te komen en neemt drempels weg om mee te doen. Hij kent het bestaande aanbod, creëert indien nodig nieuw aanbod en zorgt ervoor dat het sport- en beweegaanbod aansluit bij de behoeften en de mogelijkheden van onze inwoners. Daarnaast stimuleert hij sport- en beweegaanbieders om zich open te stellen voor nieuwe doelgroepen en begeleidt of adviseert hen hierbij.

Heeft u een initiatief of idee voor uw dorp, wijk of buurt? Of zijn er problemen in uw leefomgeving? Leg deze voor aan de gebiedscoördinator van De Welle! Zij denkt met u mee, biedt een luisterend oor en brengt mensen en organisaties met elkaar in contact. De gebiedscoördinator werkt in de gehele gemeente Hellendoorn en is er voor u!

Zie rechtsonder voor de contactgegevens van de gebiedscoördinator of stuur een e-mail naar y.posthuma@stichtingdewelle.nl.

Zonneweken 2021

Ook deze zomer organiseert De Welle in Nijverdal de Zonneweken. In week 32 (maandag 9, dinsdag 10 en donderdag 12 augustus) en week 33 (maandag 16, dinsdag 17 en donderdag 19 augustus) kunnen jongeren meedoen aan verschillende activiteiten, zoals sporten, naar een museum gaan en samen koken. Elke week kunnen er 20 kinderen mee. Lijkt…

Winnaars Heel Hellendoorn/Wierden bakt voor NLDoet! bekend

Donderdag 17 juni is de jongerenjury (Cienna, Manouk, Madee en Yarna) met elkaar in overleg geweest om de winnaars te kiezen van de actie ‘Heel Hellendoorn/Wierden bakt voor NLDoet!’. Zij hebben een top 3 gemaakt binnen de categorie 23- en een top 3 in de categorie 23+ voor zowel Hellendoorn als Wierden. Lees verder