Activiteiten De Welle Wierden

Wilt u liever een overzicht op papier? Deze kunt u gratis ophalen aan de Dokter G.H. Beensweg 21 in Wierden. Alle activiteiten (muv jongerenactiviteiten) kunnen worden betaald met een strippenkaart. Lees hier meer over of klik op de afbeelding hierboven.

Koffie en klets

Voor wie zin heeft om een praatje te maken of behoefte heeft aan een ontmoeting, organiseren De Welle en de Bibliotheek tweewekeelijks de ‘koffie & klets’ in de Bibliotheek. Op de donderdagochtend in de even weken tussen 10.00-11.30 kan men binnen lopen om elkaar te ontmoeten en een kopje koffie of thee te drinken.

Hobbyclub

Voor iedereen die graag creatief bezig is.

Mooi Meegenomen bus

Zin in een gezellig uitstapje? Of samen boodschappen doen? Dat kan met de Mooi Meegenomen-bus van De Welle. De Mooi Meegenomen-bus is voor iedereen vanaf 55 jaar die wat vaker de deur uit zou willen en daar zelf weinig mogelijkheden voor heeft. Bijvoorbeeld omdat je geen eigen vervoer hebt of niet meer zo goed ter been bent. Maar ook als je het gewoon gezellig vindt om met andere mensen op stap te gaan, ben je van harte welkom. De bus rijdt bijna wekelijks. Voorbeelden van uitstapjes zijn: een rondrit door de regio, naar een tuincentrum, een high tea of met elkaar naar een museum. Ook kun je als deelnemer hiervoor zelf ideeën aandragen. Wil je ook mee? Dan word je van huis opgehaald en weer teruggebracht.

Gezellig eat’n

In ’t Zumpke in Enter worden de lekkerste maaltijden bereidt door onze kookvrijwilligers. Kom je ook een hapje mee eten?

Kom d’r in

Lotgenotencontact, informatie, een luisterend oor en een bakje koffie, dat is wat mensen met (beginnende) geheugenproblemen en hun naasten vinden bij Kom d’r In in Wierden, een initiatief van De Welle en Evenmens. Elke donderdag van 15:00 tot 17:00 uur in het Harmoniegebouw.

Kookworkshop voor mannen

Heeft u nog nooit vlees of vis gebakken, aardappels gekookt of een ovenschotel op tafel gezet? Dan is deze workshop echt iets voor u! Leer in drie avonden lekker en gezond koken. Onder de deskundige begeleiding van Maria Muller wordt u de basisbeginselen van het koken bijgebracht en leert u hoe u gezonde en gevarieerde maaltijden kunt bereiden aan de hand van recepten. Uiteraard worden de maaltijden ook met elkaar gegeten en wordt er na afloop gezamenlijk opgeruimd.

Beweegtuin

Elke donderdag van 10.30 tot 11.30 uur wordt er samen bewogen in de tuin achter ’t Wedervoort. Na een gezamenlijke warming up volgen in circuitvorm oefeningen voor kracht, conditie en balans. Er wordt afgesloten met een gezamenlijke cooling down.

Vriendschap en verbinding

Door middel van de workshop Vriendschap en Verbinding zul je vaardigheden leren voor het maken van nieuwe contacten. Tijdens deze workshop, die bestaat uit vier avonden, krijg je als deelnemer handvatten en doen we oefeningen voor het vinden en maken van nieuwe contacten. Na afloop van deze workshop weten de deelnemers wat belangrijk is bij het aangaan van nieuwe contacten, hoe je contacten onderhoudt en waar je eigen kwaliteiten liggen.

Sportinstuif

Tijdens de sportinstuif in de sporthal De Zomp in Enter maken kinderen op een laagdrempelige manier kennis met allerlei sport- en spelmogelijkheden. Op deze manier worden zij gestimuleerd om meer te bewegen. De sportinstuif is elke vrijdag van 15:00 tot 17:00 uur.

Kuiermiddag

Iedereen die graag meer wil bewegen is welkom bij deze beweegactiviteit. Een combinatie van spelletjes en beweegoefeningen onder deskundige begeleiding en een gezellig samen zijn. De meeste oefeningen worden op verschillende niveaus aangeboden. Iedereen kan meedoen. Elke even week op de woensdag van 14:00 tot 16:00 uur in Akkerhus Ypelo.

Heeft u vragen of interesse voor één van bovenstaande activiteiten? Neem dan contact op met Sanne Berendijk via s.berendijk@stichtingdewelle.nl of bel 06-38796094, of met Kayra Rodijk via k.rodijk@stichtingdewelle.nl of bel 06-34269710.