Agenda De Welle Wierden

De Welle organiseert verschillende activiteiten waar inwoners van de gemeente Wierden aan kunnen deelnemen. Veel activiteiten zijn wekelijks, een aantal activiteiten tweewekelijks (in even of oneven week) of maandelijks. Wilt u liever een overzicht op papier? Deze kunt u gratis ophalen aan de Dokter G.H. Beensweg 21 in Wierden. Alle activiteiten (muv jongerenactiviteiten) kunnen worden betaald met een strippenkaart. Lees hier meer over of klik op de afbeelding hierboven.

Schilderen

Wekelijks komt op maandagochtend van 9.30 tot 12.30 uur een club enthousiaste deelnemers bij elkaar om samen te schilderen en gezellig creatief bezig te zijn. De groep bestaat uit gevorderde schilders.

Hobbyclub

Hobbyclub de West Esch is een hobbyclub die het leuk vinden om creatief bezig te zijn in groepsverband. Bij De Welle in Wierden komt een groep enthousiaste deelnemers op maandag van 13:30 tot 15:30 uur bij elkaar om ideeën uit te wisselen en elkaar verder te helpen en te inspireren.

Soos/kaartclub

Andere mensen ontmoeten en gezellig samen een kaartje leggen. Dat zijn de ingrediënten voor deze gezellige soosmiddag. U bent van harte welkom! Op maandag van 13:30 tot 16:00 en op dinsdag mét rummikub van 13:30 tot 16:00 uur.

Kom d’r in

Lotgenotencontact, informatie, een luisterend oor en een bakje koffie, dat is wat mensen met (beginnende) geheugenproblemen en hun naasten vinden bij Kom d’r In in Wierden, een initiatief van Stichting De Welle en Evenmens.

Soos

Elke week op dinsdag is er soosmiddag. Elkaar zien, een kopje koffie of thee erbij en fijne gesprekken voeren is wat de soosmiddag een fijn samenkomen maakt.

Beweegtuin

Elke donderdag van 10.30 tot 11.30 uur wordt er samen bewogen in de tuin achter ’t Wedervoort. Na een gezamenlijke warming up volgen in circuitvorm oefeningen voor kracht, conditie en balans. Er wordt afgesloten met een gezamenlijke cooling down.

Bowling

Eén keer per week op donderdagmiddag gaat een enthousiaste groep deelnemers vanuit Wierden bowlen en hierna gezellig koffie drinken. Bowlen is een sport voor jong en oud, man en vrouw. Iedereen kan de bal op zijn of haar manier spelen. Daarbij komt het niet aan op kracht, maar vooral op techniek. Speelt u mee?

Sportinstuif

Tijdens de sportinstuif in de sporthal De Zomp in Enter maken kinderen op een laagdrempelige manier kennis met allerlei sport- en spelmogelijkheden. Op deze manier worden zij gestimuleerd om meer te bewegen. De sportinstuif is elke vrijdag van 15:00 tot 17:00 uur.

Eat’n met mekaa

Vindt u het gezellig om samen met anderen te eten? Dat kan onder andere in ’t Zumpke. Enthousiaste vrijwilligers bereiden hier de lekkerste maaltijden. Een maaltijd bestaat uit een voor-, hoofd- en nagerecht. Eat’n met mekaa kan op elke 1e en 3e dinsdag van de maand van 17:00 tot 18:30 uur.

Kuiermiddag

Iedereen die graag meer wil bewegen is welkom bij deze beweegactiviteit. Een combinatie van spelletjes en beweegoefeningen onder deskundige begeleiding en een gezellig samen zijn. De meeste oefeningen worden op verschillende niveaus aangeboden. Iedereen kan meedoen. Elke even week op de woensdag van 14:00 tot 16:00 uur in Akkerhus Ypelo.

Heeft u vragen of interesse voor één van bovenstaande activiteiten? Neem dan contact op met Fleur Marsman via f.marsman@stichtingdewelle.nl of bel 06-18739359, of met Kayra Rodijk via k.rodijk@stichtingdewelle.nl of bel 06-34269710.