Wandelchallenge start op 15 mei 2024 in Wierden

Wil je in een gezellige groep wandelen en werken aan je conditie en gezondheid? Doe dan vanaf 15 mei 2024 mee aan de Wandelchallenge in de gemeente Wierden. Deze start elke woensdag om 9.30 uur vanaf De Welle aan de Dokter G.H. Beensweg 21 in Wierden. Met name beginnende wandelaars worden van harte uitgenodigd om mee te doen.

De Wandelchallenge is verbonden aan de Nationale Diabetes Challenge, een beweegprogramma van de Bas van de Goor Foundation. In de gemeente Wierden wordt de Wandelchallenge georganiseerd door De Welle in samenwerking met Ambulare. Iedereen die in een gezellige groep wil beginnen met wandelen kan hieraan meedoen. Er wordt gestart met een korte afstand die elke week wat langer wordt. Deelname aan de Wandelchallenge kost € 25,-. Dit is inclusief koffie/thee. Na 20 weken wordt de Wandelchallenge eind september afgesloten met een feestelijke wandeltocht.

Wandelen in je eigen tempo
De wandelaars worden begeleid door fysiotherapeuten, leefstijlcoaches van De Welle en wandelmaatjes van Ambulare. Zij zorgen ervoor dat iedereen op zijn of haar eigen niveau kan meedoen. Een oud-deelnemer zegt hierover: “Het mooie is dat er met iedereen rekening wordt gehouden. Ik ben niet zo snel, maar kon goed in mijn eigen tempo meekomen. We liepen in meerdere groepjes, zodat het ook voor wandelaars die sneller waren leuk bleef. Ik kan het iedereen aanraden om mee te doen met de Wandelchallenge. Het gaat niet alleen om bewegen maar ook dat je het samen met anderen doet.”

Informatiebijeenkomst
Wil je weten wat je van de Wandelchallenge kunt verwachten? Kom dan op woensdag 1 mei a.s. om 10.00 uur naar de informatiebijeenkomst in de bibliotheek van Wierden. Je kunt dan alvast kennismaken met de wandelbegeleiders en andere deelnemers. Twijfel je nog over deelname? Kom ook dan geheel vrijblijvend langs en beslis daarna of je wilt meedoen. Bij voldoende belangstelling vanuit Enter, wordt gekeken of we ook vanuit deze plaats een groep kunnen opzetten. Aanmelden kan door een e-mail te sturen naar leefstijlcoaches@stichtingdewelle.nl of telefonisch bij De Welle: 0546-571693. Rechtstreeks aanmelden kan ook via www.nationalediabeteschallenge.nl/wierden.