Peuters – overzicht

Inspelen op waar jouw peuter goed in is

Elke peuter ontwikkelt zich op zijn eigen manier en in een eigen tempo. Door in te spelen op waar een kind goed in is en uit te gaan van eigen kracht, krijgt een kind zelfvertrouwen. Dit biedt een goede basis om al spelend te leren. Deze ontwikkelings- en ontdekkingsgerichte werkwijze staat centraal bij de peuterspeelzalen van De Welle.

De basis van deze werkwijze is de Piramide-methode, ondersteund met het model Meervoudige Intelligenties (MI). Met dit totaalprogramma bieden we jouw peuter een goede voorbereiding op het primair onderwijs. MI gaat ervan uit dat kinderen verschillend leren. Door de peuters goed te observeren, kunnen de peuterleidsters aansluiten bij de unieke persoonlijke belevingswereld van elk kind. Zij spelen in op wat jouw kind al kan, zodat het zijn/haar eigen talenten spelenderwijs kan ontwikkelen. Daarnaast leert je peuter alvast met andere kinderen te spelen. Zo zal de overstap naar de basisschool straks nog gemakkelijker gaan.

Extra begeleiding

De peuterleidsters van De Welle zijn bovendien VVE-gecertificeerd. VVE staat voor Voor- en Vroegschoolse Educatie. Dit houdt onder meer in dat ook kinderen met een VVE-indicatie welkom zijn, bijvoorbeeld als het kind extra begeleiding nodig heeft bij de taalontwikkeling.

Inschrijven

Vanaf 2 jaar is je peuter van harte welkom bij peuterspeelzalen van De Welle. Inschrijven kan al vanaf de leeftijd van 1,5 jaar. Voor meer informatie zijn de leidsters tijdens de openingstijden telefonisch bereikbaar (zie betreffende locatie).  Langskomen samen met je peuter kan natuurlijk ook. Jullie zijn van harte welkom!

Dikkie Dik

Nieuwe Schoolweg 5