Peuters

Speelse opstap naar de basisschool

Inspelen op waar jouw peuter goed in is

Elke peuter ontwikkelt zich op zijn eigen manier en in zijn eigen tempo. Op onze peuterspeelzalen spelen we in op waar jouw kind goed in is en gaan uit van zijn eigen kracht. Hierdoor voelt een peuter zich emotioneel veilig en groeit het zelfvertrouwen. De basis om al spelend te leren.

Deze werkwijze is gebaseerd op de Piramide-methode. Een totaalprogramma waarmee we jouw peuter voorbereiden op de basisschool. Kinderen zijn van nature nieuwsgierig en willen alles onderzoeken. Door hen goed te observeren sluiten we aan bij de persoonlijke belevingswereld van elk kind. Plezier staat hierbij voorop. De peuterspeelzaal is daardoor een belangrijke leer- en speelomgeving. Tegelijkertijd leert jouw peuter om met andere kinderen te spelen. Hierdoor zal de overstap naar de basisschool gemakkelijker gaan.

Deskundige begeleiding

De peuterleidsters van De Welle zijn VE-gecertificeerd. VE staat voor Voorschoolse Educatie, voor peuters die extra begeleiding nodig hebben bij hun taalontwikkeling. Komt jouw kind hiervoor in aanmerking, dan mag hij of zij vier dagdelen naar de peuterspeelzaal. Meer informatie over VE lees je in deze flyer van de GGD over de peuterspeelzalen in de gemeente Wierden.

Inschrijven

Vanaf 2 jaar is je peuter van harte welkom bij de peuterspeelzalen van De Welle. Inschrijven kan vanaf 1,5 jaar.

In de buurt

In de gemeente Wierden kun je kiezen uit vier peuterspeelzalen van De Welle. Neem telefonisch contact op met de peuterspeelzaal van je keuze of kom langs met je peuter. Maak hiervoor bij voorkeur even een afspraak. Jullie zijn van harte welkom!

Nieuwe Schoolweg 5
7645 AV Hoge Hexel