Nederlandse les

De Welle-Vluchtelingenwerk heeft contacten met meerdere taalaanbieders in de buurt, zoals het ROC van Twente, Aventus, Windesheim, Saxion, etc.

Daarnaast stimuleren wij statushouders om deel te nemen aan taalactiviteiten, waarmee zij het geleerde in praktijk kunnen brengen. Daarvoor geven wij onder andere Nederlandse taallessen op de maandagochtend. Een gezellige groepsles met taalondersteuning op maat, gegeven door een vrijwillige deskundige taaldocent.

Wil jij de Nederlandse taal graag beter leren lezen, schrijven of spreken? Dan ben je hier aan het juiste adres! Van de deelnemers wordt een pro-actieve houding verwacht. Onderdelen van de les zijn luistere, spreken, schrijven en lezen, niveau op A1/A2 taal beginner. Deelname is gratis en inclusief koffie en thee.

Taalmaatjes
Er zijn ook taalmaatjes met wie je de Nederlandse taal kunt oefenen. Samen met jouw taalmaatje onderneem je allerlei activiteiten. Denk aan het bezoeken van een winkel, museum of bibliotheek. Samen spreken jullie alleen Nederlands. Zo leer je niet alleen onze taal nog beter kennen, maar ook de Nederlandse samenleving.

Taalcafé
Het taalcafé is zowel voor statushouders die beter Nederlands willen leren spreken als voor diegenen die kennis willen maken met mensen uit andere culturen. Het Taalcafé vindt wekelijks plaats op vrijdagmorgen van 10.00 tot 11.30 uur in de foyer van ZINiN. Onder het genot van een gratis kopje koffie/thee praten de deelnemers in de Nederlandse taal over onderwerpen die hen bezighouden. Gezelligheid staat voorop!

Meer weten over de mogelijkheden van taalondersteuning?
Neem dan contact op met De Welle, telefoon 0548-638810 of per e-mail: vluchtelingenwerk@stichtingdewelle.nl.