Workshop Vriendschap en Verbinding 2024

Het onderhouden van sociale verbindingen is essentieel voor ons welzijn, maar soms kan het moeilijk zijn om nieuwe contacten te leggen of bestaande relaties te behouden. Om inwoners hierbij te ondersteunen, organiseren De Welle, Evenmens, Avedan en MEE Samen de workshop “Vriendschap en Verbinding”.

Tijdens vier avonden krijgen deelnemers ondersteuning van ervaren professionals. Samen doen ze oefeningen en krijgen ze inzicht in waarom sociale verbindingen zo belangrijk zijn. Na afloop van deze workshop weten de deelnemers wat belangrijk is bij het aangaan van nieuwe contacten, hoe je contacten onderhoudt en waar hun kwaliteiten liggen.

Marian Freriks: “Eenzaamheid kan op elke leeftijd voorkomen en kan verschillende oorzaken hebben, zoals een verhuizing, scheiding of het verlies van een dierbare. We willen mensen helpen om zich zelfverzekerder te voelen in het aangaan van nieuwe contacten en het onderhouden van bestaande relaties.”

Eerdere deelnemers aan de workshop hebben de ervaring als waardevol en leerzaam beschreven. Annet, een deelnemer, deelde haar ervaring: “Nu durf ik weer het gesprek met een onbekende aan te gaan. Ik voel me veel zelfverzekerder.”

De workshops zijn zowel in Wierden als Nijverdal. Iedereen die zich aangesproken voelt, kan zich hiervoor aanmelden. Deelname is gratis.

• Wierden
    • Locatie: De Welle, Dokter G.H. Beensweg 21 in Wierden
    • Data: dinsdag 14 mei, 28 mei, 11 juni en 25 juni 2024
    • Tijden: van 19.00 tot 20.30 uur
    • Aanmelden: voor woensdag 17 april via e-mail: leefstijlcoaches@stichtingdewelle.nl of telefonisch:0546-571693.
  • Nijverdal
    • Locatie: Bendien Smitshof, Bendien Smitshof 38, Nijverdal.
    • Data: dinsdag 7 mei, 21 mei, 4 juni en 18 juni  2024
    • Tijden: van 19.00 tot 20.30 uur
    • Aanmelden: voor woensdag 17 april via e-mail: leefstijlcoaches@stichtingdewelle.nl of telefonisch: 0548-638810.