Info voor deelnemers: ‘Het mooiste kiekje’

Gaaf dat je wilt deelnemen aan het project ‘Het mooiste kiekje’ van Stichting De Welle. Op deze pagina vind je meer informatie.

Het laatste thema is: LICHT EN DONKER. Lever je foto aan tot uiterlijk 28 maart. We maken in april via deze pagina en onze socials de winnaars bekend!

Hoe doe je mee?
Of je je foto nu schiet met een mobiel of een (professionele) fotocamera, iedereen kan een verrassende foto maken! De gemaakte foto per thema kun je hier uploaden. Wil je uploaden, dan heb je een google-account nodig. Heb je geen google-account? Dan kun je de foto mailen naar k.vdsteege@stichtingdewelle.nl. Je levert maximaal 1 foto per thema aan. Met het uploaden van je foto geef je De Welle toestemming om de foto te mogen gebruiken in publicatie (online en offline).  Wanneer we de foto gebruiken, zullen we uiteraard je naam erbij vermelden. Vind je het leuk om je beste foto aan een groter publiek te laten zien? Zet deze dan op social media, tag Stichting De Welle (IG: @stdewelle, FB: @stichtingdewellenijverdal of @stichtingdewellewierden) en gebruik de hashtag #hetmooistekiekje.

Instructiefilmpje uploaden foto’s in het album:

Alle ingeleverde foto’s komen terecht in een openbaar album. In de week NA de deadline van het thema komt op deze pagina een link naar het album te staan waarin al deze foto’s per thema zijn terug te vinden! Zie onder. Deze zijn puur bedoeld om te bekijken en dus niet om in te zenden.

Link naar album(s)
Foto’s thema 1: Album thema dieren
Foto’s thema 2: Album thema water
Foto’s thema 3: Album thema beweging
Foto’s thema 4: Album thema landschap
Foto’s thema 5: Album thema licht en donker

De jury
Met trots stellen wij de jury van Het mooiste kiekje voor! Aan het eind van het project (begin april) worden alle foto’s onder de loep genomen door een jury bestaand uit fotografen uit onze gemeentes. (Hans Hodes uit Enter, Mike Rikken uit Nijverdal en Rob Nijhuis uit Wierden). Zij bepalen welke deelnemers het allermooiste kiekje gemaakt heeft en stellen mooie prijzen ter beschikking. Om de kans op het allermooiste kiekje te vergroten, geeft de jury door middel van een aantal filmpjes tips om een technisch goede foto te maken. Deze zullen in de aankomende weken online komen op onze sociaal media kanalen. Naast de winnende foto van dit project die aan het eind door de jury gekozen zal worden delen we per thema ronde een aanmoedigingsprijs uit middels een loting. We zien uw mooiste kiekje graag tegemoet!

Tips van de jury

Tip van Mike Rikken (thematip water): https://youtu.be/QHF5E6PC3Pk
Tip van Hans Hodes (licht op object): https://youtu.be/cgHhZcxgW8U
Tip van Rob Nijhuis (regel van derden): https://youtu.be/vODzZtaFFYQ\
Tip van Mike Rikken (beweging): https://youtu.be/yi7R4cNEox8
Tip van Rob Nijhuis (zelf bewegen): https://youtu.be/SehLh7eAcBc
Tip van Mike Rikken (extra functie en thematip): https://youtu.be/x5h6XeU0jrk
Tip van Hans Hodes (positie i.c.m. licht): https://youtu.be/QPDl0TSqGJs
Tip van Rob Nijhuis (positie): https://youtu.be/0k6XdQPBcuw
Tip van Mike: https://youtu.be/KT6MDbEvfYA

We wensen jou heel veel succes en plezier!