Beweeggids gemeente Wierden

Regelmatig bewegen is gezond, verhoogt uw levenskwaliteit, zowel fysiek, geestelijk en sociaal…

• Het versterkt u spieren, botten, longen, hart en bloedvaten. Hierdoor wordt de mobiliteit verhoogd, de kans op vallen verlaagd, de processen van het ouder worden vertraagd. De kans op chronische aandoeningen als te hoog cholesterol, diabetes type 2, overgewicht, vormen van kanker en botontkalking worden verminderd.
  • Het verbetert de bloeddruk en de werking van uw hersenen. Het verkleint de kans op dementie. U bent langer zelfredzaam en heeft meer gevoel van zelfregie en onafhankelijkheid.
  • Het geeft een positief gevoel, vergroot uw zelfvertrouwen en verkleint de kans op een depressie en eenzaamheid.

Kortom: bewegen is het beste medicijn, met de gezelligste bijwerking. Beweging die bij u past… Om het bewegen makkelijker vol te houden is het van belang activiteiten te kiezen die u leuk vindt om te doen en die u makkelijk kunt inplannen in uw dagelijkse leven. De beweeggids is samengesteld om u kennis te laten maken met het beweegaanbod in de gemeente Wierden. De beweegactiviteiten zijn geselecteerd per dorp of streek. Wanneer u interesse heeft in een activiteit, kunt u rechtstreeks contact opnemen met de aanbieder. Wanneer u vragen heeft of hulp wilt bij het kiezen van een geschikte activiteit, kunt u altijd contact opnemen met de buurtsportcoach 55+ van Stichting De Welle.

De nieuwe beweeggids voor de gemeente Wierden vindt u hier!

Er is ook een nieuwe beweeggids gemaakt om te blijven bewegen tijdens de coronatijd. Deze kunt u hier downloaden.