Sportdag De Talenter 2023

Donderdag 30 maart 2023 hebben onze sportbuurtcoaches een sportdag mogen begeleiden van basisschool De Talenter.  Deze sportdag is georganiseerd in het kader van de themaweken (20 t/m 30 maart) sport van De Talenter.

Door middel van deze sportdag hebben wij alle leerlingen uit de groepen 1 t/m 8 in beweging kunnen brengen. En dit is meer dan gelukt, wat een sportkanjers zitten er op De Talenter! ’s Ochtends konden de leerlingen hun energie kwijt tijdens allerlei (atletiek-)onderdelen als verspringen, hordenlopen, hoogspringen, sprinten/estafette, vortex werpen. Ook was er het nodige (sport-)vertier met de funslang, bij het vliegende tapijt en voor de kinderen uit groep 1 t/m 4 op de aanwezige luchtkussens. Na een gezonde lunch ging het programma voor de kinderen van groep 3 t/m 8 ’s middags verder met beachvolleybal, slagbal en tjoekbal. De tijd vloog voorbij en tegen 14.00 uur werden alle leerlingen en leerkrachten bedankt voor hun inzet en deelname. Speciale dank gaat uit naar de studenten/leerlingen van PIUS X (Rijssen) en Deltion College Zwolle (Sport & Bewegen). Zij hebben de sport- en spelonderdelen begeleid. Ook dit keer kan wel geconcludeerd worden dat mede dankzij de inzet van deze studenten, wij een fantastische dag hebben kunnen neerzetten.

Foto’s Simon Dirks Media en De Talenter