Wandelchallenge in Wierden van start

Wil je in een gezellige groep wandelen en werken aan je conditie en gezondheid? Doe dan vanaf 3 mei mee aan de Wandelchallenge. Deze start elke woensdag om 9.30 uur vanaf De Welle aan de Dokter G.H. Beensweg 21 in Wierden. Met name beginnende wandelaars worden van harte uitgenodigd om mee te doen.

De Wandelchallenge in de gemeente Wierden is verbonden aan de Nationale Diabeteschallenge, maar is bedoeld voor iedereen die in een gezellige groep bezig willen zijn met hun conditie en gezondheid. De Wandelchallenge duurt 20 weken. Er wordt gestart met een korte afstand die elke week ietsje langer wordt. Ter afsluiting is er een feestelijke laatste wandeltocht van 5 kilometer.

Wandelen in je eigen tempo
De wandelaars worden begeleid door fysiotherapeuten, leefstijlcoaches van De Welle en wandelmaatjes van Ambulare. Zij zorgen dat iedereen op zijn of haar eigen niveau mee kan doen. Jan deed in 2022 mee. Hij zegt hierover: ‘Het mooie is dat er met iedereen rekening wordt gehouden. Ik ben niet zo snel, maar kon goed in mijn eigen tempo meekomen. We liepen in meerdere groepjes, zodat het ook voor wandelaars die sneller waren leuk bleef. Ik kan het iedereen aanraden om mee te doen met de Wandelchallenge. Het gaat niet alleen om bewegen maar ook dat je het samen met anderen doet.’

Gratis medicijn
Wandelen is goed voor je gezondheid. Het is bovendien ontspannend en gezellig. Door regelmatig te wandelen zit je lekkerder in je vel en verbetert je conditie. Voor mensen met diabetes helpt wandelen om de diabetes beter onder controle te houden en kan het medicijngebruik verminderen. De Twentse Koers, GGD Twente, regionale zorggroepen, Menzis en de Bas van de Goor Foundation organiseren de wandelgroepen. In Wierden is dat in samenwerking met De Welle en Ambulare.

Informatiebijeenkomsten in Wierden en Enter
Om belangstellenden te informeren wat ze van de Wandelchallenge kunnen verwachten, worden zowel in Wierden als in Enter informatiebijeenkomsten georganiseerd. Je kunt dan ook kennismaken met de wandelbegeleider en andere deelnemers. Twijfel je nog over deelname? Kom ook dan gerust langs en beslis daarna of je mee wilt doen. Deelname aan de Wandelchallenge kost € 25,- (20 weken wandelen inclusief koffie/thee). Neem dan contact op met leefstijlcoaches@stichtingdewelle.nl of bel naar de Welle: 0546-571693 voor meer informatie. Je kunt ook rechtstreeks aanmelden voor de wandelgroep via www.nationalediabeteschallenge.nl/wierden.