Wandelchallenge Wierden 2023 gestart

Maar liefst 26 wandelaars deden mee aan de eerste training van de Wandelchallenge Wierden 2023. Een uur lang wandelden ze een korte afstand, deden onderweg oefeningen en een spel. De komende 20 weken krijgt dit een vervolg, elke week een stukje verder.

“Ik kende het eigenlijk niet, die Wandelchallenge. Ik zag een poster hangen bij mijn huisarts en die adviseerde me om mee te doen”, vertelt één van de deelnemers. Een ander zegt dat ze nu ‘mooi een stok achter de deur heeft om in beweging te blijven’.

De wandelaars starten op hun eigen niveau. Hierbij wordt goed gelet op wat iemand individueel aankan. Doel is dat de deelnemers in september een afstand van 3 tot 5 kilometer kunnen lopen. “Maar we vinden het belangrijker dat de deelnemers het wandelen leuk vinden en zichzelf kunnen zijn in de groep. Dan houd je het gemakkelijker vol”, aldus één van de leefstijlcoaches van De Welle.

Alsnog meedoen?
Tot 17 mei kunnen mensen nog aanhaken bij de Wandelchallenge. Elke woensdag van 9.30-10.30 uur wordt er gezamenlijk gewandeld en na afloop koffie of thee gedronken. Iedereen die in gezelschap wil wandelen, kan meedoen. De organisatie is in handen van De Welle in samenwerking met wandelvereniging Ambulare. Landelijk is de Wandelchallenge aangesloten bij de Nationale Diabetes Challenge. Kosten voor dit complete programma, inclusief koffie/thee bedragen 25 euro. Aanmelden kan via leefstijlcoaches@stichtingdewelle.nl of door te bellen naar De Welle: 0546-571693.