Weerbaarheidsdag in Nijverdal op 16 februari 2024

Gezien de positieve reacties op eerdere weerbaarheidsdagen, organiseert De Welle op vrijdag 16 februari a.s. nogmaals een weerbaarheidsdag. Net als bij de vorige edities is het doel van deze dag om het zelfvertrouwen van deelnemers te vergroten, zodat zij zich sterker voelen in onverwachte situaties en mogelijke gevaren tijdig herkennen.

Tijdens inspirerende workshops komen verschillende situaties aan de orde. Denk aan verdachte telefoontjes waarbij om persoonlijke informatie wordt gevraagd of ongewenst bezoek aan de deur. Deskundigen, onder wie leefstijlcoaches en veiligheidsexperts, delen hierbij waardevolle inzichten en vaardigheden met de deelnemers. Zo weten ze hoe ze in de toekomst in dergelijke situaties kunnen reageren.

Op deze manier hopen we dat mensen zich (weer) veilig voelen in hun eigen huis en met een onbezorgd gevoel de deur uitstappen.

Ook deze weerbaarheidsdag vindt plaats in Het Ravijn, Piet Heinweg 16 in Nijverdal. Deelnemers zijn welkom van 9.30 tot 14.00 uur (inloop vanaf 09.15 uur). De dag wordt afgesloten met een gezamenlijke, verantwoorde lunch verzorgd door Het Ravijn. Deelname is gratis.

Aanmelden kan bij De Welle door een e-mail te sturen naar leefstijlcoaches@stichtingdewelle.nl of te bellen met 0548-638810 (bereikbaar op werkdagen tussen 09.00 en 12.30 uur). Ook met vragen over de weerbaarheidsdag kunt u hier terecht.

De weerbaarheidsdagen in de gemeente Hellendoorn zijn mede mogelijk dankzij sponsoring die De Welle hiervoor heeft ontvangen, o.a. van Stichting Ondersteuning Senioren (n.a.v. symposium Bewust Ouder Worden) en Nijhoff BV.