Dorpsbudget 2023

Heeft u plannen of een goed idee om het leven in uw wijk prettiger of leuker te maken? Dan kunt u geld aanvragen uit het dorpsbudget om uw plannen uit te voeren. Inschrijving voor het Dorpsbudget Nijverdal 2023 is weer geopend.

Met het dorpsbudget kunnen bewoners van de gemeente zelf ideeën uitvoeren. Bewoners zijn per slot van rekening dé deskundigen in hun eigen straat of buurt. Op https://www.stichtingdewelle.nl/doelgroepen/buurtwerk/dorpsbudget-2023/ is een overzicht te vinden van de aanvragen van 2020 en 2021. Wilt u een aanvraag indienen? Download dan het aanvraagformulier voor 2023 op deze pagina.

Achtergrondinformatie over de criteria zijn tevens op deze website te vinden. Er wordt geadviseerd deze goed door te nemen. Aanvragen kunnen uitsluitend digitaal ingediend worden tot uiterlijk 31 december 2022 waarna de commissie Dorpsbudget Nijverdal de aanvragen zal behandelen, mits ze voldoen aan de criteria. Het streven is om alle aanvragen voor 1 februari 2023 af te handelen.

Is er een aanvraag ingediend dan volgt er via de mail binnen een week een ontvangstbevestiging. Zo niet, neem dan zo spoedig mogelijk contact op met De Welle, 0548 – 638810, dorpsbudgetnijverdal@stichtingdewelle.nl