Nationale Diabetes Challenge in Wierden

In het voorjaar starten met wandelen onder begeleiding van enthousiaste en professionele begeleiders? Dat kan met de Nationale Diabetes Challenge die woensdag 4 mei van start gaat in Wierden. Het project is bedoeld voor alle inwoners uit de gemeente Wierden die willen werken aan hun gezondheid.

De Nationale Diabetes Challenge is een wandelproject voor beginnende wandelaars welke door het hele land wordt uitgevoerd. Twintig weken lang vindt er wekelijks een gezamenlijk wandelbijeenkomst plaats. Door het rustige tempo en opbouw, is dit project geschikt voor beginnende wandelaars. Na iedere training staat er koffie en thee klaar. Een aantal keer zal deze training aangevuld worden met een informatiebijeenkomst over onderwerpen als bijvoorbeeld schoeisel, gezonde voeding en het belang van bewegen. Het uiteindelijke doel is dat elke deelnemer na twintig weken ongeveer 5 kilometer kan wandelen, maar vooral plezier krijgt in bewegen.

Het unieke aan de Diabetes Challenge in Wierden is dat er nauw wordt samengewerkt door fysiotherapeuten, praktijkondersteuners van de huisarts, wandelverenging Ambulare en De Welle.

De kosten van het project zijn € 25,00 (dit is inclusief een kopje koffie/thee na het wandelen)

Bent u nieuwsgierig geworden naar het project? Kom dan naar de gratis informatiebijeenkomst bij de Welle, op woensdag 20 april, 9.30-10.30 uur. Wilt u meer informatie of zich opgeven voor de informatiebijeenkomst op 20 april dan kan dat via De Welle 0546-571693 of via leefstijlcoaches@stichtingdewelle.nl.