Thema dieren luidt fotowedstrijd ‘Het mooiste kiekje’ in

Om de wintermaanden meer kleur te geven, start De Welle vanaf 18 januari met een fotoproject ‘Het mooiste kiekje’. De welzijnsorganisatie daagt mensen in de gemeentes Wierden en Hellendoorn uit om de mooiste foto te maken. Jong of oud, beginner of gevorderd, iedereen kan meedoen aan dit project. Elke twee weken, tot eind maart, vindt er een nieuwe ronde plaats waarin een ander thema centraal staat. Het thema van de eerste ronde is: Dieren.

De Welle hoopt met het project positiviteit te brengen in een tijd waar we door het coronavirus meer aan huis gekluisterd zijn. Zeker deze winter waarin we nog steeds te maken hebben met het virus, willen we wat extra kleur brengen voor de inwoners van Hellendoorn en Wierden. Door het zoeken naar een mooie compositie en te spelen met het licht en de omgeving, kun je ineens heel anders gaan kijken naar je directe omgeving. De welzijnsorganisatie wil een online platform bieden aan fotografen en beeldmakers waar iedereen kan meegenieten van lokaal georiënteerde beelden.

Hoe doe je mee?
Of je je foto nu schiet met een mobiel of een (professionele) fotocamera, iedereen kan een verrassende foto maken! De gemaakte foto’s kunnen geüpload worden in een album. De link naar het album vind je op onze site. Dit album is openbaar waardoor iedereen thuis kan meegenieten van de prachtige inzendingen. Je haalt de buitenwereld hiermee letterlijk even naar je eigen woonkamer toe, zonder dat je hiervoor het huis hoeft te verlaten! Kijk voor alle informatie met betrekking tot deelname en uploaden van de foto’s op www.stichtingdewelle.nl/hetmooistekiekje.

Prijs
Per themaronde is er een aanmoedigingsprijs te winnen welke verloot wordt onder de inzendingen. Alle ingezonden foto’s zullen begin april door een echte jury worden beoordeeld. De jury bestaat uit onder andere een aantal professionele fotografen uit beide gemeentes, Mike Rikken, Rob Nijhuis en Hans Hodes. Voor degene die volgens de jury het allermooiste kiekje heeft geschoten, ligt een mooie prijs klaar! Meer informatie over het project? Kijk op www.stichtingdewelle.nl/hetmooistekiekje of neem contact op met Kitty van der Steege, tel. 0546-571693, e-mail: k.vdsteege@stichtingdewelle.nl.

Voor de mensen die graag van het ingestuurde materiaal willen meegenieten, is het openbare album t.z.t. te vinden via: http://bit.ly/projecthetmooistekiekje