Weerbaarheid inwoners vergroten

Om de weerbaarheid van inwoners in de gemeente Hellendoorn te vergroten organiseert De Welle weerbaarheidsdagen op 29 en 30 november en 1 december 2023 van 9.00 tot 14.00 uur. Het evenement vindt plaats in Het Ravijn aan de Piet Heinweg 16 in Nijverdal. Deelname is gratis. Doel van deze dagen is om het zelfvertrouwen van deelnemers te vergroten, zodat zij zich sterker voelen in onverwachte situaties en mogelijke gevaren tijdig herkennen.

Tijdens de ochtendsessies zijn er inspirerende workshops waarin verschillende situaties aan de orde komen. Denk aan verdachte telefoontjes waarbij om persoonlijke informatie wordt gevraagd of ongewenst bezoek aan de deur. Deskundigen, onder wie leefstijlcoaches, een beweegtherapeut en een veiligheidsexpert, delen hierbij waardevolle inzichten en vaardigheden met de deelnemers. Zo weten ze hoe ze in de toekomst op dergelijke situaties kunnen reageren.

“Met het organiseren van deze weerbaarheidsdagen willen we inwoners handvatten en tips geven over hoe te handelen als ze in zo’n situatie terecht komen. Op deze manier hopen we dat zij zich (weer) veilig voelen in hun eigen huis en met een onbezorgd gevoel de deur uitstappen.”

De weerbaarheidsdagen in de gemeente Hellendoorn zijn mede mogelijk dankzij sponsoring die De Welle hiervoor heeft ontvangen, o.a. van Stichting Ondersteuning Senioren (n.a.v. symposium Bewust Ouder Worden) en Nijhoff BV.

We nodigen u graag uit om deel te nemen aan één van deze dagen. Aansluitend wordt aan de deelnemers een verantwoorde lunch aangeboden, verzorgd door Het Ravijn. Deelname is gratis.

Aanmelden kan door een e-mail te sturen naar leefstijlcoaches@stichtingdewelle.nl of telefonisch via 0548-638810, bereikbaar op werkdagen tussen 09.00 en 12.30 uur. Hiervoor geldt wel: VOL = VOL.