Met AutoMaatje naar de stembus

Bent u minder mobiel en wilt u toch graag zelf uw stem uitbrengen bij de verkiezingen op 22 november 2023? Maak dan via De Welle gebruik van ANWB AutoMaatje om u naar het stembureau te brengen. De vrijwillige chauffeur haalt u van huis op en blijft op u wachten terwijl u uw stembiljet invult. Desgewenst loopt de chauffeur even met u mee naar binnen als u dat prettiger vindt.

De vrijwillige chauffeurs die rijden voor AutoMaatje hebben recent weer een succesvolle scholingsbijeenkomst gehad bij De Welle. De Welle vindt het belangrijk dat zij goed op de hoogte zijn en blijven van de nieuwste verkeersregels en verkeersveiligheid in het algemeen, maar ook dat de chauffeurs de basisvaardigheden van EHBO beheersen.

Bij AutoMaatje rijden vrijwillige chauffeurs minder mobiele inwoners van huis naar de plek van bestemming en weer terug. Zij ontvangen daarvoor een vergoeding van €0,35 per km. Dit geldt voor vervoer naar het stembureau, maar bijvoorbeeld ook voor een rit naar de kapper, de fysio of om familie te bezoeken. Er rijden maar liefst 35 vrijwillige chauffeurs voor De Welle – AutoMaatje. Zij maken ritten met inwoners naar elke gewenste bestemming, zowel in de eigen woonplaats als daarbuiten. U kunt een rit tot uiterlijk 2 werkdagen van tevoren aanvragen.

Wilt u gebruik maken van AutoMaatje, voor het vervoer naar het stembureau of een andere bestemming? Of wilt u meer weten over de mogelijkheden van AutoMaatje? Neem dan op werkdagen tussen 9.00 en 12.30 uur contact op met De Welle:

• AutoMaatje gemeente Wierden: 0546-571693
  • AutoMaatje gemeente Hellendoorn: telefoon 0548-638800

Of klik hier voor meer informatie.