Tien weken ‘Sjokken door De Blokken’

Wie wat meer wil bewegen, kan zich vanaf 6 september aansluiten bij de wandelgroep ‘Sjokken door De Blokken’. De eerste tien weken worden de deelnemers begeleid door een beweeg-/leefstijlcoach van De Welle.

Deze wandelgroep wandelt inmiddels al ruim een half jaar samen. De redenen om deel te nemen aan ‘Sjokken door De Blokken, zijn heel divers. De één wil wat fitter worden om meer energie over te houden voor andere leuke dingen. De ander wandelt mee om nieuwe mensen te leren kennen.

Na afloop van elke wandeltocht wordt er gezamenlijk koffie of thee gedronken in wijkgebouw De Blokkendoos in Nijverdal.

De nieuwe deelnemers worden de eerste tien weken goed begeleid zodat zij het wandelen rustig kunnen opbouwen. Naast een beweeg-/leefstijlcoach van De Welle kunnen zij ook terugvallen op andere wandelbegeleiders. Hierdoor is er volop aandacht voor de nieuwkomers, ook voor degenen die wat minder goed ter been zijn of met een rollator lopen. Na de eerste tien weken wordt de wandelgroep voortgezet met vrijwillige wandelbegeleiders.

‘Anders zit je maar alleen thuis’

Karel loopt al vanaf het begin mee met ‘Sjokken door De Blokken’. Hij verheugt zich altijd op de wekelijkse wandeling. “Anders zit je maar alleen thuis te kijken. Nu spreek ik weer veel mensen.”
Annelies vindt het wandelen ‘juist doordat je het met anderen doet’ een stuk leuker. “Anders deed ik het niet! En ik voel me door het wandelen een stuk fitter.”

Doet u mee?

Sjokken door de Blokken is elke woensdag van 9.00 tot 10.30 uur. De start is bij wijkgebouw De Blokkendoos aan de Godfried Bomansstraat 28 in Nijverdal. De wandeltochten én twee workshops over voeding en vitaliteit zijn gratis. U betaalt alleen € 1,25 voor de koffie of thee na afloop van de wandeltocht. Aanmelden kan bij De Welle door te bellen met 0548-638810 (9.00-12.30u) of stuur een e-mail naar leefstijlcoaches@stichtingdewelle.nl.

Wilt u eerst meer informatie of twijfelt u nog? Bel gerust voor meer informatie en advies met Marian Freriks, beweeg- en leefstijlcoach van de Welle, telefoon 06-28211065.