Vrijwilligerscollege

Het hele jaar door organiseert De Welle, samen met HellendoornDoet! en WierdenDoet! diverse trainingen voor vrijwilligers en vrijwilligersorganisaties. Thema’s als eenzaamheid, positieve gezondheid, publiciteit en fondsenwerving komen hierbij aan bod. Heb je behoefte aan een specifiek aanbod? Laat het dan weten via wierdendoet@stichtingdewelle.nl of hellendoorndoet@stichtingdewelle.nl. We kijken graag naar de mogelijkheden.

Jaarprogramma Vrijwilligerscollege 2021

Online cursussen voor vrijwilligers
Graag wijzen wij je op interessante (online) trainingen voor vrijwilligers die je direct kosteloos kunt volgen!

College ‘Wat is vrijwilligerswerk?, door Lucas Meijs

College ‘De waarde van vrijwilligers door Lucas Meijs

Hoe krijg je social media van je bewonersinitiatief op de rit? (KNHM)
Ben je net gestart met een initiatief of buurtproject en vraag je je af hoe het moet aanpakken met social media? Of ben je al wat langer bezig en heb je het idee dat je nog niet genoeg mensen bereikt? Mariska Lokker geeft je vijf praktische tips waarmee je direct aan de slag kunt.

Workshop ‘Plan van aanpak’ (KNHM)
Vraag je je af hoe je een Plan van Aanpak schrijft? Pieter Rozema van KNHM foundation vertelt in het kort waarom een PvA belangrijk is en welke onderdelen je hierin moet opnemen. Ook geeft hij enkele inhoudelijke tips bij het schrijven van het plan.

Webinar ‘Hoe begeleid je vrijwilligers?’ (Movisie)
Je leert hoe je vrijwilligers op een juiste manier kunt begeleiden. Hoe kun je vrijwilligers binnenhalen en behouden?

Training ‘Vrijwilligers begeleiden’ (Humanitas)

Webinar ‘Hoe speel je in op de motivatie van vrijwilligers?’ (Movisie)

Webinar ‘Leer vloggen om je werk en resultaten zichtbaar te maken’ (Movisie)
Jelle de Boer deelt zijn ervaringen met vloggen vanuit het sociaal werk. Je leert je werk zichtbaar te maken en je meerwaarde aan te tonen door middel van vloggen. Ook krijg je tips over hoe je vlogs kan gebruiken in de begeleiding van jouw doelgroep

Training ‘Grenzen stellen’ (Humanitas)
Iedere vrijwilliger maakt het mee: er wordt meer van je gevraagd dan je wilt. Hoe ga je daar mee om? Deze training helpt je om jouw grenzen te herkennen, bespreken en bewaken.