Cursus Valpreventie, voor iedereen die steviger wil staan

Bent u recent gevallen, merkt u dat u angstig bent om te vallen of wilt u gewoon steviger op de benen staan? Dan is de cursus valpreventie iets voor u. Met specifieke oefeningen en een parcours vol lastige situaties, die u ook tegenkomt in het dagelijkse leven, leert u op een veilige en gestructureerde manier uw evenwicht te verbeteren en wordt uw spierkracht vergroot. Het oefenprogramma zorgt ervoor dat u met meer vertrouwen beweegt in en om uw huis. De kans op vallen wordt daarmee een stuk kleiner. Ook krijgt u praktische tips hoe u het beste weer kunt opstaan, mocht u onverhoopt toch een keer vallen.

Naast deze praktijktraining is er ook aandacht voor de theorie. Hoe komt het dat mensen vaker vallen als ze ouder worden? En wat kunt u zelf doen om een val te voorkomen?

De cursus Valpreventie duurt tien weken en wordt  zowel in de gemeente Wierden als in de gemeente Hellendoorn gegeven. Elke training wordt afgesloten met een gezamenlijke kop koffie of thee. In de gemeente Wierden organiseren we deze cursus in samenwerking met fysiotherapeut Dirk Bulk. In de gemeente Hellendoorn werken we samen met Gymsportvereniging Fysion.

Startdata

• Gemeente Hellendoorn: donderdag 14 december 2023
  • Gemeente Wierden: dinsdag 19 december 2023

Kijk voor meer informatie over de cursus Valpreventie, een overzicht van alle vervolgdata en hoe u zich kunt aanmelden op Cursus Valpreventie – Stichting De Welle.