Fietstocht vanuit De Welle in samenwerking met Het Akkerhus

Op een zonnige woensdagmiddag hebben zich zo’n twintig mensen verzameld bij het kantoor van De Welle in Wierden om met elkaar te gaan fietsen. Deze fietstocht werd georganiseerd vanuit ’Fijn Leven’, een project van De Welle. Met dit project worden inwoners ondersteund om gezond oud te worden. Daarbij wordt onder meer aandacht besteed aan de eigen gezondheid, aan Positieve Gezondheid en het bewaken van de balans in het leven, ook als de omstandigheden veranderen. Het project heeft zowel een signalerende als analyserende functie. Elk jaar ontvangt een groep inwoners van de gemeente Wierden die tussen de 67 en 79 jaar zijn, een uitnodiging om hieraan deel te nemen.

De fietstocht was één van de vervolgactiviteiten van Fijn Leven: een route van 25 kilometer door het buitengebied van Ypelo. Volkert Boertjes van Het Akkerhus had voor ons een hele leuke route uitgestippeld. Wat dat betreft heeft het buitengebied van Ypelo veel te bieden. Zo kwamen de deelnemers zowel langs waterbuffer Dakhorst als De Doorbraak en maakten ze een tussenstop bij Het Akkerhus. Hier werden de fietsers getrakteerd op een kop koffie of thee met een stuk appeltaart.

De samenwerking tussen De Welle en Het Akkerhus is super, aldus Mart Nieuwenhuis, beweeg-/leefstijlcoach van De Welle en mede-organisator. “We helpen elkaar op verschillende manieren. Zo verzorgt De Welle een keer in de twee weken een beweegmiddag op de woensdag en helpt Het Akkerhus ons, bijvoorbeeld met het uitstippelen van deze fietsroute. Ook langs deze weg willen wij Volkert Boertjes hiervoor nogmaals bedanken.”