Ontmoet elkaar bij rouw en verlies

Een dierbare verliezen is een ingrijpende gebeurtenis. Maar ook een scheiding of verlies van je gezondheid. Het verandert alles in het leven. Voor de mensen in je omgeving is het lang niet altijd eenvoudig om je te troosten. En dat kan je het gevoel geven dat je er alleen voor staat.  Voor degenen die behoefte hebben om hun ervaringen rondom verlies te delen, heeft een inwoner van Nijverdal in samenwerking met de KBO/PCOB het initiatief genomen om een gespreksgroep te starten.

Want soms wil je gewoon even met iemand praten over wat je ervaringen en je gevoelens zijn. Zonder dat het voelt alsof je anderen ermee lastig valt. Of dat je ziet dat ze het lastig vinden om jouw emoties te zien of hun adviezen al klaar hebben. Jij wilt gewoon een luisterend oor! De gespreksgroep is een plek om jouw verlies bespreekbaar te maken en lotgenoten te ontmoeten die ook een verlies hebben geleden.

De eerste bijeenkomst is op donderdag 14 september van 10.30 tot 12.00 uur. Verbinding en herkenning staan hier centraal. Er is ruimte voor jouw rouw. De cycli bestaat uit vier bijeenkomsten die steeds op de tweede donderdagochtend van de maand plaatsvinden (12 oktober, 9 november en 14 december). De bijeenkomsten zijn onder begeleiding van professionele gespreksleiding. Aan deelname zijn geen kosten verbonden. Aanmelden kan via De Welle door te bellen met 0548-638 810 of een e-mail te sturen naar info@stichtingdewelle.nl.