Stevige stappen naar zelfvertrouwen met cursus Valpreventie

Bent u op zoek naar meer zelfvertrouwen in uw dagelijkse bewegingen? Wilt u uw balans en stabiliteit verbeteren? Op 3 oktober gaat de boeiende 10-weekse cursus Valpreventie van start, een vertrouwde samenwerking tussen De Welle en fysiotherapeut Dirk Bulk.

Of u nu recentelijk gevallen bent, een vleugje valangst voelt of simpelweg steviger op uw benen wilt staan, de cursus Valpreventie biedt de perfecte kans voor een positieve verandering. Inwoners van de gemeente Wierden worden van harte uitgenodigd om hieraan deel te nemen. Gedurende de cursus voert u spierversterkende oefeningen uit en bootsen we met verschillende scenario’s alledaagse situaties na. Gaandeweg worden uw spieren sterker en krijgen uw benen en romp meer stabiliteit. Ook leert u waardevolle technieken hoe u valpartijen kunt voorkomen en hoe u weer op kunt staan als u toch bent gevallen.

Meer dan fysieke training
Naast praktijkgerichte training biedt de cursus ook een stuk theorie. Want waarom is de kans om te vallen groter naarmate we ouder worden? En hoe kunt u dit risico verkleinen? Daarnaast is er gelegenheid om ervaringen en adviezen te delen met medecursisten. Elke sessie sluiten we gezamenlijk af met een kop koffie of thee.

Details van de cursus
Wanneer: Dinsdag 3 oktober t/m 5 december
Tijden: Twee groepen: 13.30-14.30 uur en 14.45-15.45 uur
Locatie: De Welle, Dokter G.H. Beensweg 21, Wierden
Investering: €75,00 (mogelijke vergoeding via uw zorgverzekering)

Aanmelden
Bent u enthousiast geworden of heeft u aanvullende vragen? Neem dan contact op met De Welle via telefoonnummer 0546-571693 (maandag t/m vrijdag, 9.00 – 12.30 uur) en vraag naar Marian Freriks. U kunt ook mailen naar leefstijlcoaches@stichtingdewelle.nl  voor meer informatie.