Groepen 5 en 6 leven zich uit tijdens schoolbasketbaltoernooi 2023

Maandag 11 december 2023 was sporthal ‘n Dikken in Wierden het decor voor het school-basketbaltoernooi voor de groepen 5 en 6 van het basisonderwijs in de gemeente Wierden. Dit jaar nam een recordaantal teams deel. Dat geldt ook voor het aantal toeschouwers. Zij zagen leuke, spannende en vooral sportieve wedstrijden. De inzet was groot en de aanmoedigingen langs de kant oorverdovend. Een volledig verslag van het toernooi vind je hier.

De teams in poule A; Kluinveenschool 1, The All-Stars (KBS Het Galjoen),  De Boys on fire (De Mariaschool), De basketbalsmurfen (KBS Het Galjoen) en FC De Widerode kwamen in de poulefase allemaal vier keer in actie. In poule B moesten de De Strijders (KBS Het Galjoen),  Kluinveenschool 2, The Basket Kings (OBS De Widerode), De Sjaloomschool, Kluinveenschool 3 en De Mariaschool Girls vijf keer aan de bak.  Uiteindelijk mochten de Strijders en FC De Widerode het tegen elkaar opnemen in de finale, na 9 minuten klonk het eindsignaal en kroonde FC De Widerode zich tot winnaar van het school-basketbaltoernooi 2023. Het zilveren eremetaal was voor het team van De Strijders (KBS Het Galjoen). De Kluinveenschool 2 & De Basketbalsmurfen (KBS Het Galjoen) deelden gezamenlijk de 3e plaats. Het team van De Mariaschool Girls ontving de Fair-Play bokaal.

Meedoen is belangrijk
Bart Benneker, sportbuurtcoach van De Welle, kijkt met grote tevredenheid terug op het toernooi. “Natuurlijk is het mooi om een beker te winnen, maar het doel van een schooltoernooi is om kinderen lekker te laten ballen. Een sportieve strijd aangaan met en tegen elkaar. Wij sluiten ons dan ook aan bij de Olympische gedachte ‘meedoen is belangrijker dan winnen’. Als wij terugkijken op de verloop van het school-basketbaltoernooi zijn wij meer dan tevreden. Als je kijkt met hoeveel spelplezier alle deelnemers hebben meegedaan, is dat een groot compliment voor eenieder!” Hij wil ook de vele vrijwilligers van basketbalvereniging SVZW bedanken. “Mede dankzij hun inzet is het mogelijk om zo’n toernooi te organiseren. Ook de verbinding met jeugdleden was mooi om te zien.”

Maak kennis met basketbal
Wil jij ook vrijblijvend kennismaken met basketbal? Er is altijd de mogelijkheid om 3x kosteloos mee te trainen. De training voor de jeugd is op maandag van 18.00 – 19.30 uur in Sporthal ‘n Dikken. Voor meer informatie kan je contact opnemen met info@svzwbasketbal.nl.