Terugblik Sport- & Cultuurfestival 2023

Op zaterdag 9 september 2023 was het jaarlijkse Sport- & Cultuurfestival in het centrum van Nijverdal. Ook De Welle was erbij, zowel als deelnemer als in de organisatie (samen met de gemeente Hellendoorn en ZINiN).

Bezoekers konden deze dag kennis maken met het sport- en cultuuraanbod dat de gemeente Hellendoorn rijk is. In totaal namen 30 sport- en cultuuraanbieders deel aan het festival. Mede dankzij de zomerse temperaturen genoten jong en oud zichtbaar van het vertier op het markplein, het kerkplein bij de Katholieke Kerk St. Antonius van Padua, in de Willem-Alexanderstraat en het Henri Dunantplein. Op de laatstgenoemde plek stond ook een podium en was een demonstratiemat aanwezig, waar sport & cultuur zich in optima forma presenteerde. Zo waren er o.a. demonstraties van Joni Connect, Taekwondo Nijverdal, Advendo, Folkloristische Dansgroep en GV Fysion. Ook waren er prachtige, muzikale optredens vanuit PopRock Factory.

Bij de stand van De Welle konden belangstellenden informatie krijgen van onze beweeg-/leefstijlcoach over het verbeteren van je gezondheid en verhogen van je welbevinden. Door het beantwoorden van een aantal vragen werd in beeld gebracht hoe je er nu voorstaat en wat je zelf kunt doen om hier verandering in te brengen. Ook kon getest worden hoe sterk je staat. Met 3 simpele vragen wordt dat duidelijk. De placemat met tips om sterk te blijven staan had volop belangstelling.

Vrijwilliger Gerda stond bij onze stand als enthousiaste ambassadeur van Sjokken door de Blokken, een nieuwe activiteit die 10 weken lang begeleid wordt door de beweeg- en leefstijlcoaches van de Welle.