Week tegen Eenzaamheid

In de landelijke Week tegen Eenzaamheid (28 september t/m 4 oktober 2023) staan ontmoeting en verbinding centraal. In het hele land is er extra aandacht voor dit thema met speciale activiteiten waarbij mensen elkaar kunnen ontmoeten en nieuwe contacten kunnen leggen. Ook in de gemeente Hellendoorn en in de gemeente Wierden doen we hieraan mee. En niet alleen in deze week, maar ook daarna! Voor jong en oud. Want in alle leeftijdscategorieën komt eenzaamheid voor. Mensen voelen zich dan bijvoorbeeld niet verbonden met de mensen om zich heen. Zij hebben minder contact met anderen dan ze zouden willen. Of zij ervaren geen hechte emotionele band met een ander.

Als je deze gevoelens herkent, bij jezelf of bij een ander, dan nodigen we je van harte uit om dit bespreekbaar te maken. Want erover praten helpt!

In deze week van ontmoeting worden er allerlei activiteiten georganiseerd. Hierbij zijn verschillende organisaties aangesloten, waaronder De Welle. Activiteiten zijn onder andere de gebakjesactie, Social Friday, het MaakLab en Samen Eten. Doe je mee?

Spreekt het je aan om je als vrijwilliger hiervoor in te zetten? Ook dat kan. Naast het gevoel van zingeving  voor jezelf, maak je hiermee ook anderen blij.

Vind je het moeilijk om de eerste stap te zetten? Weet dan dat De Welle voor je klaar staat. Samen kijken we hoe we deze stap voor jou zo klein mogelijk kunnen maken. Neem hiervoor contact op met Mart Nieuwenhuis via m.nieuwenhuis@stichtingdewelle.nl of telefonisch via 06 – 43276084. Je kunt ook bellen met De Welle 0548-638810 (9.00 – 12.30 uur).

Kom erbij, je bent meer dan welkom!