Valpreventie, een cursus voor iedereen die steviger op de benen wil staan.

Op 10 januari start een 10-weekse cursus valpreventie. De cursus is een samenwerking tussen De Welle en fysiotherapeut Dirk Bulk. Ben je recentelijk gevallen, merk je dat je angstig bent om te vallen of wil je gewoon steviger op de benen staan? Dan is de cursus wellicht iets voor jou! Iedereen uit de gemeente Wierden kan aan de cursus meedoen.

Door middel van specifieke oefeningen en een parcours vol lastige situaties die je tegenkomt in het alledaagse leven, worden je spieren getraind. Dit zorgt ervoor dat je meer kracht en stabiliteit krijgt in de benen en romp, waardoor je zelfverzekerder loopt. Daarnaast leer je tijdens het tweede deel van de cursus een aantal technieken welke toegepast kunnen worden mocht je onverhoopt toch vallen. Ook leer je hoe je het beste weer kunt opstaan na een val.

Naast de training in de praktijk, wordt er ook aandacht besteed aan de theorie. Hoe komt het nu dat je vaker valt als je ouder wordt en wat kun je doen om een val in de toekomst zo veel mogelijk te voorkomen. Ook is er voldoende tijd voor het onderling uitwisselen van ervaringen en tips.

Wanneer:           Dinsdag 10 januari t/m 14 maart van 14.00 – 15.00 uur *
Locatie:                Stichting De Welle, Dokter G.H. Beensweg 21 in Wierden
Kosten:                €75,00 **

* Op 10 januari duurt het programma tot 15.30 uur; na de praktijktraining staat de koffie klaar en wordt de rest van de cursus uitgelegd.

** Eventueel kan een (deel van) de cursus vergoed worden vanuit de zorgverzekering.

Ben je nieuwsgierig en/of geïnteresseerd in deze cursus? Neem contact op met Stichting De Welle: tel 0546-571693 (bereikbaar maandag t/m vrijdag 9.00 – 12.30 uur). Voor meer informatie kun je terecht bij Marian Freriks.