Lekker springen, dansen, gooien en rollen tijdens het Peuterfestijn

Het Peuterfestijn trok afgelopen donderdag maar liefst 150 vrolijke peuters uit de gemeente Hellendoorn. Het evenement, dat plaatsvond in Het Ravijn, was een succes en zorgde voor veel plezier en vertier voor de peuters.

Het Peuterfestijn is een jaarlijks terugkerend evenement dat peuters op een laagdrempelige wijze laat kennismaken met verschillende sport-, bewegingsvormen voor kinderen in de leeftijdscategorie van 2 tot 4 jaar. De aanleiding voor het Peuterfestijn komt voort uit het project “Peuterspeelzaal in beweging ” waar een kwaliteitsimpuls gegeven wordt aan de sport- en beweeglessen binnen de peuterspeelzalen van de SPGH. De focus ligt daarbij vooral op de motorische ontwikkeling van de peuters.

Het doel van het Peuterfestijn is om de ontwikkeling van peuters te stimuleren en hen de mogelijkheid te bieden om op een speelse manier kennis te laten maken met de verschillende sporten en sportverenigingen in de gemeente Hellendoorn.

Dit jaar waren er tal van leuke beweegactiviteiten bedacht om de kinderen nieuwe sporten te laten ontdekken en te bewegen. Van een klim-en klauterparcour, dansen, mikken, gooien tot een evenwichtsparcour, er was voor ieder wat wils. Deze onderdelen werden verzorgd door FysioSterk, NKC’51, Fysion en JONI Connect. Hun inzet en betrokkenheid hebben ervoor gezorgd dat de peuters een geweldige dag hebben beleefd.

Het Peuterfestijn in Hellendoorn was dit jaar opgedeeld in twee gedeeltes. Het eerste deel was speciaal voor de peuterspeelzalen van de SPGH uit Nijverdal, terwijl het tweede deel voor alle andere peuters uit de gemeente Hellendoorn. Beide delen waren een succes, met in totaal 150 enthousiaste deelnemende peuters.